fredag 12 augusti 2016

Physicians Formula Organic Wear Jumbo Lash Mascara

Jag hade inte koll på att Physicians Formula fanns i Japan innan jag kom dit, så jag blev överlycklig när jag såg märket på Ainz-Tulpe. I min frenzy kastade jag ner den här mascaran i varukorgen eftersom det var en av de få sakerna jag kände igen, jag tror att jag sett någon Youtuber använda den.

Jumbo Lash Mascara är 100% naturlig och 70% ekologisk. Den ska ge "dramatisk volym och glamour".
















































Förpackningen är stor, klumpig och omöjlig att förvara. Den tar upp fööör mycket plats för att vara en mascara. Borsten är av gummi och är nog den största mascaraborsten jag någonsin sett. Inget för den som vill ha total kontroll på applikationen...


































Formulan är varken torr eller blöt. Jag tycker att den är lite krånglig att applicera på grund av borstens storlek, det är svårt att komma åt överallt. Effekten är jag INTE ett stort fan av. Som synes på bilden så händer typ... ingenting? Jag vet att Jumbo Lash ska ge mer volym än längd men jag tycker inte att den ger vidare volym heller. Det finns i n g e n t i n g jumbo med den här mascaran förutom namnet.

































Jag har väldigt korta ögonfransar, men en standard mascara ger dem mer längd och böjer upp dem något. Med Organic Wear Jumbo Lash Mascara skulle jag lika gärna kunnat ha helt raka fransar. Den ger absolut alldeles för liten effekt för att jag ska vara nöjd, både vad gäller volym och längd.

Den kladdar inte av sig, och är enkel att tvätta av. Men jag kommer bara att använda den på mina nedre ögonfransar framöver. Physicians Formula Organic Wear Jumbo Lash Mascara kostar runt 100kr och finns att köpa i Asien, Australien och USA.

Betyg: 2 av 5. Köpa igen? Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar