torsdag 11 augusti 2016

Mote Mascara Long

Det här var den första mascaran jag köpte i Japan, och faktiskt den enda jag inte läst om på förhand. Mote Mascara Long var nummer 1 på Ainz-Tulpes display av populära produkter, så jag chansade och tänkte att den skulle vara bra.

Mote Mascara Long är en japansk fibermascara som tillverkas av varumärket Flowfushi. Den ska främst förlänga fransarna och ska vara enkel att tvätta av med varmt vatten.









































Mote Mascara Long har en standard förpackning i plast, och en standard böjd borste. Nothing speciaaaal.




































Jag förväntade mig mer av den här mascaran, mest för att jag på förhand läst att japanska mascaror ska vara riktigt bra. Den förlänger bra och separerar OK. Den ger inte riktigt den effekten jag vill ha, men jag kan inte sätta fingret på varför. Kanske är det fibrerna som ger det lite spretiga intrycket, eller så separerar den inte tillräckligt. Jag vet inte.




































I den japanska värmen och luftfuktigheten kladdade Mote Mascara Long av sig på mina ögonlock men i Sverige har det inte hänt. Den har suttit bra och inte smulat. Att den skulle gå att tvätta av med varmt vatten dock... Det går INTE kan jag tala om. Eller, det går om en kämpar på en stund, men lätt är det inte. Inte heller med olja är den enkel att tvätta av. Däremot när jag hackar lök och tårarna rinner, ja men då rinner fibrerna av fransarna i stora sjok. Så när jag inte vill att den ska av, då åker den av, och när jag vill att den ska av då sitter den kvar.

Mote Mascara Long kostar 1800yen, alltså ca 150kr.

Betyg: 3 av 5. Helt okej, inget speciellt och dessutom jobbig att tvätta av. Köpa igen? Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar