onsdag 10 augusti 2016

First Aid Beauty Face Cleanser

Den här rengöringen har hängt med ända sedan i vintras. Först som morgonrengöring och senare under min Japanresa som rengöring både morgon och kväll.

FAB Face Cleanser ska vara mild och rengöra ansiktet utan att att störa hudens PH-mantel. Den ska dessutom lugna röd och irriterad hy och rekommenderas till känslig hy eller till de som undergår olika typer av behandlingar.


















































Texturen på FAB Face Cleanser beskrivs som "whipped" och det stämmer bra. Det är enkelt att dosera den tjocka vita kräm ur tuben, och den är riktigt dryg. En pytteliten klick räcker till hela ansiktet. Den är lite löddrig redan när jag masserar in den på torrt ansikte, och blir ännu mer löddrig när den kommer i kontakt med vatten.

Den tvättar rent och tar bort alla rester av smink som möjligtvis funnits kvar efter min 1st cleanse. Meeeen... Den torkar ut min hud. Jag känner mig torrare och stramare efter att jag tvättat mig med Face Cleanser än när jag tvättar mig med andra rengöringar. När jag var i Japan där det var varmt och fuktigt fungerade den bättre, men jag känner inte för att använda den här rengöringen under perioder då min hy känns reaktiv. Att den blir torrare hjälper inte mig då.

Om en har väldigt fet hy / bor i ett varmt klimat och vill ha en dryg rengöring till bra pris finns FAB Face CleanserFeelunique för 165kr.

Betyg: 3 av 5. Jag har använt rengöringar som torkar ut mer än Face Cleanser också, men använder gärna en som inte torkar ut alls. Köpa igen? Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar