lördag 16 juli 2016

Suqqu Eyebrow Liquid Pen R i 01 Moss Green

Såååå ä n t l i g e n har jag lagt vantarna på denna penna som mina ögonbryn har längtat efter så länge. Under mina första dagar i Japan kämpade jag mot jetlagen och tog mig till varuhuset Isetan i Shinjuku, och deras fina Suqqudisk. Jag har länge varit missnöjd med att fylla i brynen med skugga och har längtat efter ett bättre alternativ. När jag såg Karima McKimmie använda den här blev jag såld direkt.

Vad lovar den? Den ska hjälpa till att definiera brynen och förbättra deras naturliga form. Den ska även vara vatten- och oljeresistent och hålla hela dagen utan att suddas ut.































Det var hopplöst att fånga den fina tippen på bild med det objektivet jag har med mig, men såhär ser den alltså ut. Pennan är superliten, mycket kortare än en kajalpenna. Lätt att tappa bort, så det gäller att ha stenkoll på var en lägger den.

Tippen ser grön ut på bilden, men trots att kulören heter Moss Green så är den grå och inte grön. Den har den perfekta askiga färgen. Jag har försökt att swatcha den på handen, men för att säga sanningen är färgen så otroligt svag att det knappt syns på bild. Och jag vill inte slösa den dyrbara färgen på att försöka få den att synas på handen...










































Överst: nakna bryn. Nederst: med Suqqu Eyebrow Liquid Pen R.

Med en färg så svag är Suqqu Brow Pen verkligen för dem som redan har bryn och är ute efter att just definiera eller fylla i. När jag först swatchade den på handen blev jag chockad - jag förväntade mig myyycket mer färg. Trots det gör pennan under för mina ögonbryn.

Mina bryn har visserligen egna hårstrån, men dessa växer hej vilt i alla riktningar förutom den riktning jag vill. Det resulterar i att mina bryn ser smalare ut än de egentligen är - stråna växer liksom nedåt. Därför är jag ofta ute efter att definiera och fylla i den övre linjen av mina bryn, något som jag inte kan få brynskugga att göra med tillräcklig precision.









































Tippen som är så otroligt tunn gör att precisionen blir perfekt. Jag kan fylla i både övre kanten, nedre kanten och mitt i brynen utan att det ser påmålat ut. Allt jag målar med Suqqu Brow Pen ser bara otroligt mjukt och naturligt ut.

Jag förstår inte hur Suqqu Eyebrow Liquid Pen kan vara så bra som den är. Jag fyller i hela brynet, men tycker inte att jag står och målar särskilt länge alls. Ändå blir det en sån otrolig skillnad på mina bryn. Med minimal ansträngning blir resultatet så sååå bra. Det här har snabbt blivit en Holy Grail produkt för mig.

Men med HG-statusen kommer också rädslan för att den ska ta slut. Jag bävar inför detta. Priset ligger på 3240yen - runt 270kr, helt klart värt det för mig. Jag kommer att köpa åtminstone en extra innan jag åker hem från Japan. Det enda negativa är att Suqqu är så himla svårtillgängligt! Varumärket som är japanskt, finns bara till försäljning i Asien (Japan, Thailand, Taiwan) och Storbritannien.

Jag började ganska snabbt att titta mig om efter dupes som jag endera kan köpa fler av till ett billigare pris här i Japan, eller som jag kan få tag på från Sverige. Som av en tillfällighet har jag faktiskt hittat åtminstone en, möjligtvis två dupes som jag gillar. Ingen av dem slår originalet, det kan jag inte rekommendera nog att köpa om en får möjlighet. Men dessa dupes är mer budgetvänliga för vardaglig användning. För Suqqu Eyebrow Liquid Pen är så pass bra, och så pass värdefull (och svårtillgänglig) för mig att jag knappt vill använda den till vardags. Hittills på resan har jag sparat den till tillfällen då jag vill vara extra fin.

Det är ett under hur stor skillnad fina ögonbryn kan göra för ens utseende, och jag tycker att Suqqu Eyebrow Liquid Pen gör ett hav av skillnad.

Betyg: 5 av 5! En favorit! Köpa igen? Så fort jag får möjlighet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar