söndag 17 juli 2016

Shiseido Lacquer Rouge i RS727

Jag är otroligt sugen på att köpa ett läppstift i flytande form, gärna med matt eller satinfinish. Eftersom inga av de produkterna som finns på min liquid lipstick-önskelista går att få tag på i Japan försökte jag stilla mitt begär med en japansk produkt, nämligen Shiseido Lacquer Rouge i kulören RS727.

Det här är ingen produkt som är exklusiv för Japan, utan går lika bra att inhandla på till exempel Kicks i Sverige. Jaja. Jag hoppas att det var lite billigare här åtminstone, även om jag inte ens kommer ihåg vad den kostade i yen...

Lacquer Rouge beskrivs som en fusion mellan ett läppstift och läppglans. Det ska ge intensiv färg och glans, utan att blöda utanför läppkonturerna samtidigt som det ska vårda och återfukta läpparna.

















































Förpackningen är liten, svart och i plast. Applikatorn är av filtvarianten och gör det enkelt att applicera produkten med precision.































Jag hade inte på förhand spanat in någon specifik färg som jag ville köpa. RS727 var den färg jag naturligt drogs till när jag swatchade dem på handen i butik. Det är ingen ful färg, snarare en klassisk MLBB-färg (för min hudton), men sååååå tråkiiiiig. Det är av JUST den här anledningen jag alltid brukar välja ut en färg på förhand - när jag väl står där med beslutsångest dras jag nämligen alltid till samma sorts färger. Det har resulterat i att jag har ca 10 olika läppstift i samma MLBB-nyans. Jag behöver inte fler produkter i den här färgen! Till mitt försvar såg den mycket brungråare ut i butikens ljussättning. Jag tänkte typ "men nu går jag ju ändå LITE utanför min comfort zone!" och var jättenöjd. Nej, Emelie. Det gjorde du inte.
















































Även om Shiseido Lacquer Rouge inte riktigt motsvarar det jag var ute efter tycker jag det är en OK produkt. Den är lite anonym, inget som kommer stå ut i mitt minne. Formulan är som ett väldigt täckande och långvarigt läppglans. Det känns något klistrigt, där av likheten till läppglans snarare än läppstift. Även om jag inte precis upplever Lacquer Rouge som återfuktande, så accentuerar den inga torra partier på läpparna. Den lägger sig heller inte i några av mina läpprynkor och jag kan lita på att den inte blöder utanför konturerna där jag applicerat den. Hållbarheten är OK, den håller tills jag äter. Jag har inte upplevt att den fade:at fult på något sätt, men det beror nog delvis på färgen som är nära min naturliga läppfärg.














































Hos Kicks kostar Shiseido Lacquer Rouge 290kr.

Betyg: 3 av 5. Delvis för att den inte riktigt var det jag var ute efter, men även för att Lacquer Rouge känns lite klistrigt, och därmed inte så skönt på läpparna. Köpa igen? Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar