torsdag 7 juli 2016

Shiseido Integrate Beauty Filter Foundation

Här har frånvaron varit lysande! Jag har hunnit med att bli färdig med C-uppsats, skaffat mig ett jobb samt åkt till Japan på semester i fem veckor, där jag fortfarande befinner mig.

Jag har köpt HEAPS av skönhetsprodukter, mest smink. Var så smart att jag var i en drugstore och köpte en stor påse tax free smink, som jag alltså inte kan öppna förrän om tre veckor när jag är i Sverige igen... 

Några produkter har jag köpt och börjat använda, vissa pga behov och andra för att jag inte kunnat hålla mig. Shiseido Integrate Beauty Filter Foundation är en av dem.

Jag har svårt att hitta information om denna puderfoundation på svenska, men från Integrates webbsida översatt med Google Translate ska den: korrigera hudtonen, ge intryck av jämnare hudstruktur samt dölja porer. Den har SPF15 och finns i två färger - 1 och 2. Jag har nummer 1, som är något mörk för mig men funkar.

































Den här recensionen kanske inte blir 100% rättvis för jag har ingen bra borste med mig för att applicera puderfoundation. Den jag har med mig är Real Techniques Expert Face Brush som funkar, men inte är optimal för just den här produkten.

Integrate Beauty Filter Foundation kommer i en klassisk plastförpackning. En puderpuff kommer med, men den har jag inte använt eftersom jag inte tenderar att gilla sådana.














































Beauty Filter Foundation jämnar ut min hudton OK, men är inte supertäckande. På min haka som är röd får jag gå efter med concealer. Den känns inte pudrig alls, men jag får vara försiktig så att jag inte applicerar för mycket för det kan se kakigt ut, speciellt eftersom färgen inte är klockren på min hudton. Den håller inte vad den lovar angående porer - mina pormaskar syns mycket även efter applikation. Som snyggast blir Integrate Beauty Filter på mig några timmar efter applikation. 













































Den fungerar OK i den extrema värme och luftfuktighet som råder här i Tokyo, men ser inte fräsch ut mer än ca 8 timmar. 

Jag har testat bättre puderfoundations, och trots att Integrate Beauty Filter Foundation endast kostar 1728yen (ca 147kr) kommer jag inte att köpa den igen.

Betyg: 2,5 av 5. Köpa igen? Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar