torsdag 28 juli 2016

L'Oreal Colour Riche Extraordinaire Lip Colour i Plum Quartet

Det här var ett impulsköp pga mina cravings efter liquid lipsticks. Jag stod där på Ainz-Tulpe och swatchade på handen och tänkte typ "varfööör har jag inte läst om dessa? De är ju sååå fina" och jag fick tygla mig för att inte köpa fler färger. Tur att jag inte gjorde det! Nu vet jag varför de inte varit mer hypade...

Det är alltså ett liquid lipstick som ska ge glans, och lägga sig jämnt på läpparna. Det fanns andra färger med mer utav en satinfinish men jag föll som en fura för Plum Quartet, som jag dock inte definierar riktigt som en typisk "plum"-färg.















































Förpackningen är guld-silvrig (jag kan ej bestämma mig!?) i plast, och rätt basic. Applikatorn är av filtvariant och funkar väl så bra som den kan med den här formulan.


































När jag swatchade på handen både i butik och hemma så applicerades den relativt jämnt, så jag var väldigt hoppfull innan jag provade den på mina läppar.










































...meeen på läpparna blir den ojämn. Det syns inte på håll men det stör mig otroligt mycket. Glansiga produkter är mycket mer förlåtande mot ojämn applikation men L'Oreal Colour Riche lägger sig ojämnt, speciellt på min underläpp. Den lägger sig i linjer och...



























...där läppen övergår till mun lägger den sig sååå fult. Så fort min nedre läpp vidrör min övre (dvs när jag har munnen stängd) så samlas produkten i en ful, tjock linje där. Så otroligt irriterande.

Formulan i övrigt har jag inget emot, den känns mjuk, skön och inte det minsta klistrig. Colour Riche Extraordinaire har riktigt bra hållbarhet och när glansen försvinner kvarstår den rosa färgen. Den blöder heller inte utanför läpparna.































Meeeen på grund av att det blir så ojämnt så drar jag mig för att använda det här läppstiftet. Jag har försökt att ha det typ i mitten av läpparna ovanpå andra produkter men det blir om möjligt ännu ojämnare än om jag endast har Colour Riche.

Jag vet inte om den här produkten är tillgänglig i Sverige (jag antar det?) och jag vet inte vad den kostar, men jag betalade runt 100kr. Trots det snälla priset kommer jag inte köpa några andra färger.

Betyg: 2 av 5. Köpa igen? Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar