fredag 22 juli 2016

Etude House Tint My Brows

Den här produkten är både förvirrande, bra och jobbig. Jag såg den av en händelse inne på Etude Housebutiken i Harajuku och swatchade lite snabbt på handen. Tänkte direkt att det kunde vara en dupe till Suqqu Eyebrow Pencil. Sedan gick jag hem och googlade, och enligt WWW så är Tint My Brows från Etude House en helt annan produkt. På 99% av alla webbsidor jag besökt är det en sorts gel en lägger på ögonbrynet, som torkar och sedan dras bort. Den ska då ha lämnat ett stain eller tint, på brynet. Det hjälper heller inte att jag inte kan komma in på Etude House globala hemsida från Japan, gång på gång omdirigeras jag till den japanska sidan.

Med hjälp av Google Translate kan jag iallafall utröna att enligt Etude House egna hemsida, så är Tint My Brows samma penna som jag köpt. Jag vet inte om gelen är gammal och har ersatts av pennan, men jag hoppas det. Tint My Brows kommer i två nyanser av vilka jag har #1 Gray Brown.















































Som tidigare nämnts är det här verkligen en ren kopia på Suqqus ögonrbrynspenna. Skillnaderna ligger i att tippen på EH:s variant är lite tjockare, och avger mer färg än Suqqus. Själva färgen är näst intill identisk.









































Jag tycker den här pennan är OK. Den är inte alls lika bra som originalet men till mindre än en tredjedel av priset var det bara väntat. Tint My Brows ger inte ett lika mjukt och naturligt resultat som Suqqus penna, och är inte lika enkel att applicera. Jag har lite svårt från och till med den tjockare tippen, och tycker att färgen appliceras ojämnt. Varje gång jag ska använda Tint My Brows är det lite hit & miss. Här ovan blev det en miss, inte alls som jag ville ha. Men andra dagar blir resultatet nästan lika bra som med Suqqu. Jag har inte kommit underfund med riktigt hur jag ska använda pennan än. Vårt förhållande är just nu en bekantskap och kemin stämmer inte riktigt. Det är bara hoppas att kärleken kommer med tiden.

Priset då? Det ligger på överkomliga 720yen, alltså ca 60kr!!! Otroligt billigt. På Ebay har jag dock sett den för 160kr........ Ska köpa på mig ett par innan jag åker hem.

Betyg: 3,5 av 5. Köpa igen? JA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar