fredag 8 juli 2016

Becca Shimmering Skin Perfector i Pearl

Becca Shimmering Skin Perfector har jag suktat efter i ÅRATAL, ända sedan jag började kolla på Lisa Eldridges videos. I våras slog jag till och beställde mig en flaska i nyansen Pearl från Cult Beauty.

Denna highlighter i flytande form beskrivs som "soft focus på flaska" och ska ge lyster och "glow-from-within" utan att vara glittrig. Formulan beskrivs som lätt och ska innehålla vissa hudvänliga ingredienser.


















































Pumpflaskan innehåller 50ml produkt och är - som kan läsas i så många recensioner - matt, vilket såklart gör den till en magnet för fingeravtryck och damm.





































Ovan syns en pump från flaskan, vilket är vääldigt mycket produkt. En halv pump räcker gott och väl till kindben och övriga platser i ansiktet en kan tänkas vilja accentuera. Shimmering Skin Perfector innehåller parfym, men mitt luktsinne känner inte av den så det kan inte vara någon stark doft.














































Applicerad på kindben, i ögonvrån och på brynbenet.

Becca Shimmering Skin Perfector kan appliceras med vilket verktyg som helst i stort sett. Mina favoriter är Beautyblender och platt foundationborste. Precis som utlovat finns det inte en tillstymmelse till glitter utan bara ett riktigt snyggt glow. Jag kan inte tygla mig när det kommer till highlighters, och smackar på en hel del. Det jag har märkt är att om jag applicerar för mycket av Shimmering Skin Perfector på samma ställe så lyfter den lite på min foundation. Så lagom är bäst. Den fungerar inte så bra över allt för matta foundations heller.

Precis som jag förväntade mig älskar jag den här produkten. Den är perfeeeeeeekt under perioder när huden känns stram och torr, och puderprodukter inte är ens bästa vän. Nu på sommaren använder jag den dock med måtta, och till Japan fick den inte följa med.

Becca Shimmering Skin Perfector kostar £34 (ca 380kr) och känns dryg.

Betyg: 5 av 5! Köpa igen? Jaaa, gärna i nyansen Moonstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar