fredag 8 juli 2016

ARTDECO Amazing Effects Mascara

ARTDECO är ett tyskt varumärke som jag inte alls är särskilt bekant med. De har ett väldigt brett utbud och ligger bra i pris, så när det i våras var dags för en ny mascara blev det Amazing Effects.

Amazing Effects Mascara ska ge maximal volym, även på "mindre" fransar. Borsten som är mindre än många andra mascaraborstar ska bygga volym där det vanligtvis är svårt att komma åt. Mascaran ska passa känsliga ögon.









































Förpackningen är standard - känns relativt billig. Borsten är av det mindre slaget och gjord i gummi, precis en sådan borste jag föredrar.




































När det kommer till effekten stämmer det att mascaran bygger mer volym än längd. Jag som föredrar längd tycker väl det är sådär. Effekten är helt okej, men inte wow. Jag kan inte avgöra om det är enklare att komma åt små fransar med borsten - det är inget problem jag har även om borsten är större.

Amazing Effects Mascara känns varken för blöt eller för torr, och det tar inte lång tid att uppnå önskad effekt.

Den här mascaran sitter bra på mig i ca 5-6 timmar. Sedan börjar den ge pandaögon, vilket i mitt fall betyder att den släpper och färgar av sig på mitt övre ögonlock/brynben. Efter ca 8 timmar har den även smulat lite grann under ögonen. Här i Japan där mina ögonlock blir feta på kortare tid ger mascaran pandaögon efter 1-2 timmar.

Amazing Effects är enkel att tvätta bort med vatten och har inte irriterat mina ganska känsliga ögon det minsta.

Jag köpte min tub på Beautybay där den för tillfället kostar ca 125kr.

Betyg: 2,5 av 5. Effekten är en 3a men att den släpper efter på ögonlocken drar ner betyget, trots riktigt bra pris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar