tisdag 10 maj 2016

The Organic Pharmacy Purifying Seaweed Clay Mask

Disclaimer: Jag jobbar ibland extra på Skincity där denna produkt säljs. Produkten är självklart köpt av mig och åsikterna som uttrycks är mina egna. Denna blogg är inte på något sätt associerad med Skincity.

Den här masken har jag för länge sedan använt upp, jag har bara inte kommit mig för att skriva om den. Inte för att den på något sätt är dålig - tvärt om!

Purifying Seaweed Clay Mask från The Organic Pharmacy är en mask som beskrivs passa alla hudtyper, men särskilt de med pormaskar och oren hy. Den innehåller bland annat lera (andra ingrediensen) som ska dra ut smuts ur huden, och sjögräs som ska lugna upprörd hud. Det ska dock sägas att vad som måste vara sjögräset (spirulina) är näst sista (27e) ingrediensen. Oavsett innehåller den aloe vera och en hel del växtextrakt högre upp i ingredienslistan. 







































Purifying Seaweed Clay Mask kommer i en plasttub på 40ml. 40ml!!! Så himla lite :( Det här är en riktigt skön mask så det är skandal att den kommer i en så liten tub. Den är tjock, vit, krämig och doftar såå gott.

Jag har kombinationshy som verkligen kan vara fet ena veckan och torr andra. Trots att jag använder lermasker varje vecka går det inte att förneka att de torkar ut min hy något, därför måste jag alltid ösa på med fukt/olja efteråt. 

Inte med denna mask dock. Den är inte uttorkande som andra lermasker jag provat. Den är riktigt svalkande och skön på huden. Purifying Seaweed Clay Mask torkar inte heller lika stramt som andra lermasker. 

Hur mycket den minskar finnar/pormaskar är svårt att säga. Jag brukar inte direkt märka av några underverk, trots att jag hoppas att lermaskerna gör lite nytta. Det som är så bra med The Organic Pharmacys variant är ändå att den är enkel att skölja av, känns inte som den strippar huden och lämnar den därmed inte allt för torr och stramande, samt inte ger upphov till minsta rödhet eller liknande. Dessutom är det ett nöje att använda den, och jag såg fram emot varje torsdag och söndag eftersom den doftar så gott och är så pass svalkande.

Nackdelarna är verkligen volymen av produkt en får för pengarna - 40ml för 479kr tar slut försvinnande snabbt... Ändå kommer jag att köpa den igen. För den är ljuvlig.

Betyg: 4,5 av 5. Hade den bara kommit i lite större variant hade det blivit en 5a. Fortfarande en favorit dock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar