lördag 14 maj 2016

The Body Shop Camomile Silky Cleansing Oil

Inte förrän i höstas började jag double cleanse - det vill säga ta bort makeup med till exempel en rengöringsolja, och sedan djuprengöra huden med hjälp av en cleanser. Det här är den första produkt av detta slag jag provar, eftersom Caroline Hirons har nämnt den i ett antal inlägg.

TBS Camomile Silky Cleansing Oil ska passa alla hudtyper och effektivt ta bort makeup. Den innehåller en massa oljor, och lite doft (sett från en ganska ingrediensignorant persons perspektiv).







































Jag använder två pumpar av The Body Shops rengöringsolja för att ta bort makeup, dock inte mascara. Jag masserar runt den i ansiktet / på hals en god stund och sköljer sedan med vatten. Oljan doftar gott och är trevlig och enkel att använda.

Det här är en riktigt bra produkt. Den gör precis vad den ska och ger en mysig användarupplevelse i och med den goda doften. Den emulsifieras (rätt ord?) vid kontakt med vatten, och är enkel att skölja av.

Jag använder Camomile Silky Cleansing Oil ca fem dagar i veckan och den har räckt sedan i höstas fram tills nu, vilket ger den extremt bra värde då priset ligger på 210kr.

Den enda nackdelen jag har märkt av med denna produkt är pumpen. Min flaska läcker olja runt om kanterna av pumpen varje gång jag använder den, oavsett hur hårt den är fastskruvad. Jag hoppas verkligen att min förpackning råkar vara ett måndagsex, för detta är gaaanska irriterande. Förutom att förpackningen blir helt oljig och greasy bildas en liten pöl av olja där den står så jag måste städa oftare.

Betyg: 4,5 av 5. Hade pumpen inte läckt hade det blivit en 5a! Köpa igen? JAAA. En stapelprodukt jag inte vill vara utan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar