söndag 29 maj 2016

Order från Jolse

Jag har de senaste veckorna gått runt och trott att jag väntat i TVÅ månader på min order från Jolse. Varit helt övertygad och ba "nääe när kommer den?!". Den har kommit och nu när jag skriver detta och kollar på orderdatumet så var det faktiskt bara en månad sedan jag la ordern... Visserligen är 4 veckor ganska lång leveranstid men skickas paketet från Sydkorea tycker jag ändå att det är fullt rimligt. Särskilt med tanke på hur många prover som kom med ordern.

Jag la även en order från Beautynetkorea, och den tog knappt två veckor att hitta hem till mig. Det följde dock inte med lika många, eller lika roliga prover som från Jolse.

Först tänker jag prata lite om mina tankar om Jolse innan jag la en order hos dem. Av de K-beauty-E-handlare jag surfat runt hos föredrar jag Jolse, främst på grund av deras stora utbud men även på grund av att de är med på diverse K-beauty bloggares listor över seriösa och bra webshoppar. De har varumärken som CosRX, Benton, Hera, su:m37 och Sulwhasoo, vilka jag är nyfiken på. Den nackdelen Jolse har, är att de nästan aldrig listar ingredienser på produkterna, till skillnad från till exempel Wishtrend.

Nu till mina tankar om min beställning... Jolse har en policy att skicka lagd order inom typ 3-5 vardagar. Men tio dagar efter lagd order hade de fortfarande inte skickat den... Så jag skrev ett meddelande till dem och undrade när ordern skulle skickas. Inom 24 timmar hade de skickat min order. Jag kunde dock inte se något svar på min fråga så tänkte att något var mycket dodgy. Men! När jag loggar in nu och kollar på min inquiry så har Jolse svarat, dessutom samma dag jag skickade frågan. Oklart varför jag inte kunde se svaret innan. Anledningen till fördröjningen var att en produkt jag beställt inte fanns i lager och väntades in.

Så, allt som allt tog själva leveransen 20 dagar vilket jag tycker är helt okej. Jag var lite sur på Jolse där ett tag när jag inte kunde se att de svarat på min fråga men it's all good!
































Det absolut bästa med min Jolseorder var alla prover en fick med! Förutom det jag köpt fick jag 10 små prover, en liten förpackning blotting papers OCH en extra sheet mask. Det var inte som att alla prover bara kom från ett märke heller, jag tycker att de alla var relevanta och vissa fanns till och med på min önsklista.

Sammanfattningsvis verkar Jolse vara en bra webshop, och jag kommer beställa från dem igen. Trots att jag trodde de var superdodgy ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar