lördag 14 maj 2016

Min concealerrutin

För att dölja rödhet och finnar blandar jag två produkter: Kevyn Aucoins The Sensual Skin Enhancer och Vichys Dermablend Fluid Corrective Foundation. Det var inte meningen från början, men när jag råkade köpa The Sensual Skin Enhancer i en för ljus ton och Dermablend i en för mörk ton blev det så.



































Jag är inte helt nöjd med min concealing. För att få ut maximal täckning fungerar det bäst att dutta på med tunn borste och blenda med ett finger. Men, finishen blir inte snygg då. Det syns att jag har concealer på huden. Jag är väldigt fjunig i hela ansiktet, vet inte om det kan bero på det? Oavsett tråkigt...




































Det bästa sättet att applicera dessa produkter på huden är med en fuktad, och väldigt urkramad Beauty Blender. Då smälter de in fint men däremot förloras lite av täckningen. Vilket är tråkigt, för de täcker inte riiiktigt så mycket som jag vill. Att lägga på mer produkt är dock inte heller något alternativ då det kakar sig.


















































Resultatet blir något bättre när jag applicerar concealer över foundation. Foundation räcker sällan för att täcka finnar, men ger ändå någon sorts färgutjämning även på finniga områden, vilket ger en liiiten extra kick till täckningen.





































Till vänster har jag buffat in Chanels Vitalumiere Loose Powder Foundation och till höger lagt på resten av mitt vardagssmink, det vill säga rouge, ögonbryn och mascara. Resultatet blir inte jättetäckande och relativt hudlikt. Denna bas tänker jag köra på i sommar när jag befinner mig i Japan.

Andra concealers för finnar som finns på min önskelista är till exempel Collections Lasting Perfection Concealer, LA Girls Pro Conceal och Urban Decays Naked Skin Concealer. Till Japan har jag inte bestämt mig för om just The Sensual Skin Enhancer och Dermablend kommer med. Jag vill att sminket ska ta upp så lite plats som möjligt i packningen så en concealer som kan dubbla både under ögon och på finnar skulle vara bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar