onsdag 25 maj 2016

Bourjois Little Round Pot Rouge i Rose d'Or

Det här rouget hamnade på min önskelista efter att jag sett Lisa Eldridge använda det i en video. För några månader sedan slog jag till.

Little Round Pot Blush är ett "bakat" rouge, som vid kontakt med huden ska omvandlas till ett mycket fint pulver som ska vara enkelt att applicera.































Rose d'Or är en mellanrosa färg med ett diskret guldskimmer.


































Jag tycker att färgen är fin - ganska allround och neutral enligt mig. Absolut, det omvandlas till ett fint pulver vid kontakt med huden. Meeeeen... Detta bakade rouge är stenhårt. Jag kan stå och röra runt med rougeborsten i fem minuter och får knappt upp någon produkt. När jag skulle ta bilden ovan var jag tvungen att gnugga ett bra tag för att få färg på fingrarna överhuvudtaget. Så lättapplicerat? Nja.

Det kanske kan ses som både en fördel och en nackdel - det är svårt att överdosera Little Round Pot Blush. Men har jag bråttom och bara vill smacka på rouge i ett svep är det inte den här produkten jag sträcker mig efter.





































På bilden har jag applicerat så mycket rouge som det går typ. Det är som att jag når någon sorts gräns då jag kan applicera och applicera, men det ser likadant ut iallafall. För att vara helt rättvis syns det mer IRL än på bild.

Little Round Pot Blush är inte matt men inte heller glansigt. Det har guldskimmer i sig, som skimrar väldigt diskret på huden. Det syns inte direkt om en inte kollar riktigt nära. Priset för Bourjois Little Round Pot Blush ligger på ca 100kr och jag beställde mitt från Feelunique.













































Fullt make:ad.

Betyg: 3 av 5. Lite för svårapplicerat, det låga priset till trots. Köpa igen? Kanske, men som jag känner nu så sparar jag hellre slantarna och köper något dyrare men bättre rouge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar