måndag 21 mars 2016

W3ll People Narcissist Foundation

W3ll Peoples Narcissist Foundation är en stickfoundation som jag använde för första gången för ca 2-3 år sedan. I början var jag helt såld på den men jag har reviderat mina åsikter om den.

Narcissist Foundation ska ge naturlig lyster samtidigt som den mattar ner med hjälp av silica. Basen är solrosolja så den är återfuktande, och den kan skryta med 60% ekologiska ingredienser. Jag har nyans 0 Pale Ivory som är för blek för hela mitt ansikte, men fungerar som concealer under ögonen, vilket är vad jag främst använt Narcissist Foundation som på sistone.













































Jag är egentligen inget fan av stick-produkter, varken foundations eller concealer. Rouge och highlighter är lite bättre, men generellt tycker jag att de alltid blir lite ofräscha. Damm och sånt fastnar och de ser äckliga ut efter ett tag.

I början gillade jag Narcissist Foundation jättemycket. Särskilt de dagar då jag inte orkade lägga foundation i hela ansiktet. Den smälter in relativt bra i huden om en tar ett tunt lager. Den syns inte på huden och ger en lätt till medium täckning. Men. Efter några timmar har den lagt sig i alla fina linjer den kan hitta...






























































Om en råkar applicera ett för tjockt lager har den också en tendens att se riktigt kakig ut. På grund av dessa anledningar övergick jag till att använda den som concealer under ögonen, vilket den funkar OK som. Jag använder dock Narcissist Foundation ytterst sällan numera eftersom den som sagt lägger sig i fina linjer, även de jag har under ögat.

Narcissist Foundation finns att köpa på Content Beauty och kostar £32 eller närmare 380 kr.

Betyg: 2,5 av 5. Den borde kanske fått en trea men är så pass dyr i förhållande till kvalitet att jag inte kan motivera det. Köpa igen? Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar