fredag 4 mars 2016

Två medelmåttor

Disclaimer: Jag praktiserar på Skincity där dessa produkter säljs. Produkterna är inköpta innan min praktik påbörjades och åsikterna som uttrycks är mina egna. Denna blogg är inte på något sätt associerad med Skincity.

Äntligen ska jag skriva ner mina tankar om dessa produkter. Jag har medvetet skjutit på det eftersom de båda var ganska "mjeh" och det är tråkigt att skriva om sådana produkter. Hur som, måste jag komma ihåg varför jag tyckte som jag tyckte så here it goes.


















































Paula's Choice Hydralight Shine-Free Daily Mineral Complex SPF30

Det här är en dagkräm som jag använde i höstas/vintras. Den ska passa blandhy och känslig hy, ge lätt återfuktning utan att lämna en hinna och slutligen ska den självklart skydda mot solen.

Jag skulle tro att denna produkt passar en blandhy åt det fetare hållet. Jag som har blandhy åt det torrare hållet blev alldeles för stram av krämen trots återfuktande serum under. Den låste inte in fukt tillräckligt bra för min hy. Med det sagt, skulle jag antagligen gilla den här krämen under sommaren om det är en varm och fuktig sommar. Men det vet en ju tyvärr aldrig i förväg. 

Krämen innehåller cykliska silikoner om en undviker sådana. Själv brukar jag försöka att bara ha 1-2 lager av dem i ansiktet, helt enkelt för att jag känner att jag inte vet tillräckligt mycket om det och hellre tar det säkra före det osäkra. I mitt fall blir detta lager oftast min foundation och concealer. Med det sagt var jag inte direkt rädd för att använda den här krämen. 

Kostar 349kr/60ml.

Betyg: 3 av 5. Köpa igen? Nej. Jag föredrar dessutom att använda ett separat solskydd, så jag kollar inte så mycket efter dagkrämer med solskydd i längre. 























































Paula's Choice Skin Balancing Super Antioxidant Concentrate Serum

Det här serumet kanske var en miss att köpa från början, eftersom det beskrivs passa fet hy. Anywayssss... Det ska "reparera huden samtidigt som det återfuktar och reducerar inflammation och irritation".

First thing, det här serumet är s i l i k o n i g t. Jag har verkligen ingenting emot silikoner i hudvård, men gillar inte när det känns som att jag smörjer mitt ansikte med ren silikon... Det är inte särskilt konstigt att det känns så eftersom första, tredje och fjärde ingrediensen är en silikon. 

Det var inte i närheten av tillräckligt återfuktande för min hy. Det gjorde liksom... ingenting för mig. Jag märkte inte av några direkt negativa saker när jag använde serumet, förutom att huden stramade något, och jag märkte heller inte av några positiva saker. Jag har ett prov på Skin Recovery Super Antioxidant Concentrate Serum som jag tycker myyyycket bättre om. Det serumet är lite oljigt men ändå serumaktigt och myser in sig i huden och återfuktar den fint. Skin Balancing - tyvärr en flopp för mig.

Kostar 399kr/30ml.

Betyg: 2 av 5. Det ska dock sägas att det inte är optimalt för min hudtyp, funkar kanske fint på fet hy. Köpa igen? Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar