lördag 12 mars 2016

Tromborg Illuminating Powder i Moon

Det här är nog den äldsta sminkprodukten jag äger. Jag tror att jag inhandlade Tromborgs highlighter i Moon för säkert 4-5 år sedan... Som tur är står det klart och tydligt på förpackningen att produkten inte har något bäst före datum så länge den hålls torr.

Tromborg är ett danskt makeupmärke som tillverkar mineralsmink. Moon är en lite silvrigt skimrande highlighter i lös puderform.



































































Som synes på förpackningen är den relativt välanvänd... 

Illuminating Powder kommer i en klassisk plastburk. Jag kommer inte ihåg om det från början fanns en plastfilm som täckte hålen (förmodligen) men den rev jag nog bort isåfall. Det var inte mitt smartaste drag eftersom det inte ens går att skruva av locket utan att pudret hamnar överallt.

Det ser rosa ut i förpackningen men blir transparent/ljust på huden.
































De svåraste med den här produkten är att använda rätt mängd produkt. Eftersom det är ett löst puder flyger det runt och sitter lite varstans på förpackningen. Jag tycker det är lätt att råka ta för mycket. Jag upplever också att det tenderar att flyga runt lite och hamna på ett för stort område i mitt ansikte. Men, det kanske beror på att jag applicerar med en för stor borste.













































Moon innehåller en del glitterkorn som tenderar att synas på huden. Jag gillar det vissa dagar - även dagtid - så för mig gör det inget. Men kanske inte något för dem som vill ha en diskret highlighter.

Jag tror att jag betalade någonstans runt 300-400kr när jag köpte Illuminating Powder. Det verkar inte längre säljas på någon svensk webbshop men kostar 390DKK på Tromborgs hemsida. Även om det är drygt har jag inte använt det så ofta, mest på grund av att förpackningen är osmidig. Jag tycker Moon är en medelmåttig highlighter, inte min favorit men den kommer ändå till användning då och då.

Betyg: 3 av 5. Köpa igen? Nej och dessutom känns det som att produkten kommer räcka i typ tio år till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar