torsdag 3 mars 2016

The Organic Pharmacy Carrot Butter Cleanser

Disclaimer: Jag praktiserar på Skincity där denna produkt säljs. Produkten är inköpt innan min praktik påbörjades och åsikterna som uttrycks är mina egna. Denna blogg är inte på något sätt associerad med Skincity.

The Organic Pharmacys Carrot Butter Cleanser hade jag varit sugen på ett bra tag innan jag slog till i höstas. Nu börjar den ta slut och jag sörjer redan.

Carrot Butter Cleanser är ett rengöringsbalm som ska rengöra huden grundligt och passa till alla hudtyper, även fet hy. Ingredienslistan består i stort sett av en massa oljor, morot, lite E-vitamin och bivax. Jag antar att den är ekologisk (?) men det går inte att hitta någon information om hur stor andel av ingredienserna som är av ekologiskt ursprung. Det rekommenderas att använda The Organic Pharmacys egna Muslin Cloth för att avlägsna produkten. 



































Rengöringen kommer i en burk av hård plast. Fin tycker jag, och den går heller inte sönder om den åker i golvet.




































Produkten har en fast konsistens som blir först lite grynig, och sedan oljig när en värmer den mellan fingrarna. Eftersom Carrot Butter Cleanser inte innehåller något vatten har jag använt fingrarna för att ta upp den ur burken. Den luktar milt och gott.

Jag har använt den här rengöringen som en andra rengöring kvällstid, det vill säga efter att jag tagit bort smink med en olja. Jag har applicerat den på torrt ansikte och masserat runt en bra stund för att sedan torka av den med en varm, blöt frottéhandduk. Frotté känns bättre alla gånger, jag har aldrig gillat muslins, de är för sträva och för tunna för att det ska kännas skönt. 

Carrot Butter Cleanser har varit en ren fröjd att använda, speciellt under dessa kalla månader. Den lämnar en antydan till hinna på huden men det känns inte äckligt eller konstigt. Jag känner mig ren och mysig efter användning. Sen är jag ett stort fan av oljerengöringar, den som inte vill kladda med en rengöring och som föredrar något som skummar skulle nog inte alls gilla denna. 

Burken innehåller 75ml och jag upplever produkten som väldigt dryg. Jag har använt den varje kväll sedan början av december och jag har typ så mycket kvar som på bilden. 

Carrot Butter Cleanser kostar en del, 549kr närmare bestämt, men jag tycker det är värt det med tanke på att den räcker i ca 3,5 månad. Finns att köpa på Skincity.

Betyg: 4,5 av 5. Det där "lilla extra" som jag inte vet vad det är, saknas. Annars en väldigt niiiiice rengöring. Köpa igen? JA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar