tisdag 22 mars 2016

L'Oreal Paris Brow Artist Plumper

Den här produkten var inte ett planerat köp utan något jag slängde i kundkorgen i sista minuten när jag nätshoppade förra månaden. Jag kompromissade lite för egentligen ville jag köpa Benefits Gimme Brow och egentligen ville jag inte köpa färgen Light/Medium i Brow Artist Plumper men det brände helt enkelt för mycket i plånkan att köpa Benefits variant. Trots det blev det ett väldigt lyckat köp.

Brow Artist Plumper är en brynmascara som ska definiera och som titeln indikerar "plumpa" ögonbrynen något.























































Färgen light/medium är ganska ljus och ganska varm. Jag trodde inte alls att jag skulle gilla den när jag såg den på borsten...
















































På bilden ovan har jag endast Brow Artist Plumper i brynen (ignorera min foundation som ligger i drivor, prövade en extremt dålig primer...), men det här är en produkt jag föredrar att använda som ett avslutande steg i min brynrutin tillsammans med annan produkt under. Mina ögonbryn växer nedåt vilket resulterar i en lite ojämn övre kant som jag gärna fyller i med skugga eller penna för att räta ut den och göra mina bryn lite grövre.

Brow Artist Plumper har fungerat som en fixerande gel för mina bryn som tillfälligt ersatt min transparenta ögonbrynsgel från Illamasqua. Färgen är väldigt diskret och ger kanske liiite mer värme till mina bryn än vad jag har naturligt, vilket är bra för min hårfärg är något varmare än min brynfärg. Men det jag gillar mest med L'Oreals ögonbrynsmascara är ändå att den ger struktur till mina bryn. Jag har väldigt långa strån som växer både hitåt och ditåt och ibland när jag fyller i brynen med skugga/penna ser de helt platta ut. Med Brow Artist Plumper ser det ut som att det faktiskt finns strån i brynen.

Nackdelen med brynmascaran är att den går att överdosera och då ser mina bryn dammiga och ofräscha ut. Färgen sitter även ganska bra, så om jag råkar få färg där jag inte vill ha den är den relativt jobbig att ta bort. Den har ett väldigt starkt hold på brynen så det gäller att få hårstråna att ligga som en vill på första försöket, för det går inte att ändra senare direkt.

Jag köpte min på Lookfantastic (gillar dock inte den webshoppen...) men den finns på Kicks för 99kr, med lite annorlunda utseende dock.

Betyg: 4 av 5. Köpa igen? Kanske, eller så kanske jag provar någon liknande produkt. Gräset är grönare osv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar