söndag 6 mars 2016

Laura Mercier Second Skin Cheek Colour i Rose Petal

Disclaimer: Jag praktiserar på Skincity där denna produkt säljs. Produkten är inköpt innan min praktik påbörjades och åsikterna som uttrycks är mina egna. Denna blogg är inte på något sätt associerad med Skincity

Det här rouget har jag haft superlänge, det är ett av mina go to-rouge de dagarna jag inte orkar anstränga mig med till exempel krämrouge. Det levererar alltid och är enkelt att använda.



























































Färgen Rose Petal känns väldigt klassiskt rosa.














































Second Skin Cheek Colour i Rose Petal är relativt förlåtande - den är ganska svår att överapplicera. Med det sagt går det definitivt att överapplicera men har en inte en superlätt hand är det inget problem. Särskilt inte om en använder Real Techniques Blush Brush till exempel.

Jag skulle alltså kalla Rose Petal för medelpigmenterat, lättanvänt och fint.

Jag köpte mitt för 100 år sedan på Cow Parfymeri.

Betyg: 5 av 5! En favoritprodukt. Köpa igen? Ja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar