söndag 7 februari 2016

Urban Decay Perversion Mascara

Mascara är något jag tycker är så trååååkigt att köpa. Dels för att jag inte hittat den perfekta mascaran ännu, och dels för att ingen av de jag provar riktigt lever upp till mina mascarastandards känns det som. Jag är verkligen en "gräset är grönare"-person och kan därför inte förmå mig själv att köpa om till exempel Kjaer Weiss Mascara som är stabil och som jag ändå gillar.









































Urban Decay Perversion Mascara beskrivs typ som att den "glider på som en dröm och stannar där tills du säger till". Den ska förlänga separera och ge volym.















































Förpackningen är fin (min katt håller med) och borsten är en standard mascaraborste. Formulan känns inte för våt eller för torr (precis som den beskrivs faktiskt) och mascaran är lättjobbad på fransarna. Det tar inte lång tid för mig att få den effekt och svärta jag vill ha.



































Effekten Urban Decay Perversion Mascara ger på fransarna är verkligen jättefin. Jag får precis den längd, böj och volym som jag är ute efter och den separerar mina fransar snyggt.




























































MEN...

Mascaran ger mig pandaögon. Det vill säga den färgar av sig på mina ögonlock. Detta sker efter att jag haft den på mig cirka fem minuter och resten av dagen blir jag sjukt självmedveten och går och stryker fingret på ögonlocken var tionde minut. SÅ JOBBIGT.

Det händer oavsett om mina ögonlock är oljiga eller ej. Jag får ofta lite oljiga ögonlock framåt eftermiddagen, men UD Perversion färgar av sig lika mycket när jag precis pudrat dem. Det här är frustrerande eftersom mascaran ger så fin effekt. Men så inte värt det. Har verkligen dragit mig för att använda den varje dag men vill inte slänga något jag inte använt upp. Nu har jag lidit med den i två månader och en ny mascara är påväg hem till mig...

Ett annat minus värt att nämna är att den inte går att tvätta av med enbart vatten. Jag föredrar mascaror som går bort med vatten men den här behöver jag en makeup remover för att få bort, och även då är det svårt att få bort alla spår av den. Konstigt, med tanke på att den släpper så enkelt på mina ögonlock!?

Jag köpte min på Black Friday på Feelunique där den vanligtvis kostar ca 220kr.

Betyg: 2 av 5. Köpa igen? NEIN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar