fredag 26 februari 2016

Pixi Tinted Brilliance Balm i #Baby Bare

Pixi Tinted Brilliance Balm i färgen #Baby Bare är ännu ett Black Friday-fynd. Jag har dock inte kommit mig för att använda det särskilt ofta men jag gillar det ganska mycket nu när vi går mot varmare tider.

Tinted Brilliance Balm beskrivs som ett läppbalsam som erbjuder återfuktning, färg och glans.











































Detta balm är lite likt Clinique Chubby Stick. Jag gillar att ha sådana här produkter i väskan, känns enklare än ett läppstift och går några sekunder snabbare att applicera.


























Anledningen till att jag inte använt Pixi Tinted Brilliance Balm särskilt ofta ännu är att mina läppar var supertorra när jag fick hem det. Jag trodde det skulle funka bra eftersom det trots allt heter balm, men det visade sig att det var lite mer pigmenterat än ett klassiskt färgat läppbalsam i min bok. Det accentuerar verkligen ojämnheter och torrflagor på läpparna, som kan ses lite ovan på höger sida.

Tinted Brilliance Balm är återfuktande, det är bara det att pigmentet i produkten ändå tenderar att framhäva ojämnheter i läpparna, snarare än att "smälta in" i dem. Under november, december och januari då mina läppar är som torrast vill jag därför helst inte använda produkten.






































Sen frågar jag mig själv varför jag köpte färgen #Baby Bare? Jag har redan läpprodukter i den här rosa nyansen, och jag vet att jag gillar ljusare rosa nyanser tusen gånger mer. Varför köpte jag inte #Unique Pink eller #Orchid Petal!? Den enda anledningen jag kan komma på är att dessa färger inte fanns i lager när jag klickade hem Tinted Brilliance Balm.

Annars tycker jag att produkten gör vad den lovar. Den är återfuktande och glansig. För min del kunde den faktiskt varit lite mindre pigmenterad än den är. Inte ofta jag tycker så.

Jag klickade som sagt hem min på Black Friday från Eleven där den vanligtvis kostar 179kr.

Betyg: 3 av 5. Köpa igen? Jag skulle kunna tänka mig att pröva någon annan av tidigare nämnda nyanser. Å andra sidan finns den här sortens balm hos så många varumärken, som kanske inte framhäver torra läppar som denna och är mer värda?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar