söndag 28 februari 2016

Maybelline New York Dream Lumi Touch Highlighting Concealer

Jag hade inte använt concealer under ögonen på några år innan jag köpte den här. Maybellines Dream Lumi Touch Concealer blev en sorts mjukstart - faktiskt en bättre sådan än jag förväntade mig.

Anledningen till att det blev just den här concealern är att jag ville ha en i de lägre prisklasserna - visste inte om jag skulle orka conceala under mina ögon i längden, så ville inte köpa någon dyrare. Sedan är den med i någon Karima McKimmie-video OCH den har fått 3.9 utav 5 på Makeupalley... Kan ju inte basera ett köp på något som bara en bloggare säger :')

Dream Lumi Touch beskrivs som en highlightande concealer med en gelformula som ska reflektera ljus samtidigt som den concealer - "utan att känns tung eller kakig". Jag har färgen #01 Ivory.























Förpackningen består av en penselapplikator där concealern väller fram om en skruvar på den nedre delen av pennan. Det är lite svårt att veta exakt hur mycket en ska skruva för att rätt mängd produkt ska komma fram. Trots det funkar den OK, och det är bättre att skruva för lite än för mycket.



Nu när jag kollar på bilden tycker jag nästan att det ser bättre ut innan än efter - men jag tror att det till största delen beror på att det är lite olika ljus i bilderna. Normalt sett föredrar jag att använda den här concealern framför att inte använda någonting alls.

Just den här gången råkade jag faktiskt skruva lite för mycket på pennan, så för mycket concealer kom ut... Snyggast resultat får en om en använder lite mindre än vad jag gjort på bilden.

Jag tycker att det här är en okej concealer för priset men det finns några nackdelar med den. Den första är färgen. Jag tycker att färgen är alldeles för gul (iallafall för mig) för att vara optimal som en under eye-concealer. Jag kanske borde satsat på färgen #Radiant snarare än #Ivory så det är lite mitt eget fel faktiskt. Sedan tycker jag även att den täcker mer än den highlightar. Formulan blir lite torr vilket till följd gör att det lätt kan se kakigt ut, speciellt över mina små knottror i tårkanalen. Jag hade uppskattat en mer återfuktande formula till ögonområdet.

En sak som jag faktiskt blev glatt överraskad av var Dream Lumi Touchs förmåga att inte lägga sig i fina linjer under ögat. Jag upplever att den endast gör det om jag har applicerat för mycket. Men då kan jag bara dra med fingret en gång under ögat så händer det inte igen. Den senaste ögonconcealern i min ägo innan denna (många år sen) var Helena Rubinsteins Magic Concealer, och den la sig i linjer under ögat dagarna i ända, oavsett hur ofta jag strök med fingret...

Jag köpte min på Feelunique där den kostar ca 90kr. Finns även på Åhlens, Kicks, H&M etc där den kostar ca 115kr, och där de förmodligen har fler nyanser!

Betyg: 3 av 5. OK för priset. Köpa igen? Jag kan tänka mig att köpa den igen någon gång i en annan nyans, till exempel den som heter #Radiance.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar