lördag 20 februari 2016

Dior Addict Lipstick #467 "Bow"

Det här underbart fina läppstiftet var en del av Diors vår/sommarkollektion 2013 (?) vid namn Dior Cherie Bow. Jag kommer tyvärr inte ihåg vart jag köpte det, men gissar att det var i samband med en utlandsresa.

Jag har även Dior Addict Lip Glow (ett rosafärgat läppbalsam) i min ägo, och så som Addict Lipstick i Bow ser ut på mina läppar - så ville jag att Addict Lip Glow skulle sett ut (det får dock mina läppar att se mer pigmenterade och mörkt rosa ut...)


































Förpackningen är standard Dior, helt OK. Färgen på stiftet är inte helt i min smak om jag bara kollar på det. Jag hade inte trott utifrån färgen ovan att den skulle vara så pass kallt rosa på mina läppar som det är.


























Stiftet ger ett relativt transparent resultat som låter min egen läppfärg synas igenom. Jag applicerar dock ett antal lager, för jag älskar färgen... Direkt efter applikation ser det i ärlighetens namn lite tokigt ut på läpparna. Det ser ut som att produkten bara lagt sig ovanpå läpparna, i läpplinjer och jag får nästan en idomin-känsla. Men! Efter kanske två minuter när det liksom sjunkit in i läpparna lite, så får jag resultatet ovan. Som jag älskar. Det här är min ultimata läppfärg som jag typ alltid strävar efter när jag köper läpprodukter. Jag är en tråkmåns I know.










































Lika fint när jag är blek som brun. Självklart ska jag älska färgen på något som var limited edition, men det måste ju finnas dupes där ute!?

Formulan är krämig och återfuktande - jag har aldrig upplevt torrflagor när jag använt det här läppstiftet. Självklart blir resultatet finare om en applicerar på återfuktade läppar, men dem kan vara lite torra utan att det ser fruktansvärt ut.

Hållbarheten är inte den bästa eftersom stiftet är så pass tunt och krämigt, men det är inte svårt att applicera utan spegel så who cares! Det enda är att det är påväg att ta slut ganska fort även om jag försöker vara lite sparsam med min användning av det.

Dior Addict Lipstick finns att köpa i andra goa färger på bland annat Kicks och kostar 370kr (ryser vad dyrt).

Betyg: 5 av 5! Min bästa läppfärg, behöver jag säga mer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar