lördag 13 februari 2016

By Terry Rouge Terrybly i 100 Terrybly Nude

Disclaimer: Jag praktiserar på Skincity där denna produkt säljs. Produkten är inköpt innan min praktik påbörjades och åsikterna som uttrycks är mina egna. Denna blogg är inte på något sätt associerad med Skincity. 

Den här produkten köpte jag i julklapp till mig själv (eller snarare tröstshoppade på julafton då jag låg hemma med influensa och illamående) efter att ha sett den hos Stilbloggen. Jag hade inga så kallat "nude"-färgade läppstift och tyckte det var dags.

Rouge Terrybly beskrivs som läppstift med lång hållbarhet och silkeslen finish. 













































Förpackningen är fin, mysig, lyxig och allt sånt där. Det finns inget att klaga på.














Formulan är verkligen silkeslen och känns relativt vårdande. Jag har de senaste månaderna lidit av extremt torra läppar, så innan jag applicerat Rouge Terrybly har jag ändå behövt någon sorts återfuktande produkt.

Jag hade hoppats på att resultatet på mig skulle vara ännu mer "nude". Mina läppar är relativt pigmenterade naturligt och jag hade önskat att de skulle bli ännu mer blekt rosa. Färgen Terrybly Nude är inte 100% optimal för mig som ett "nude" läppstift men jag tycker ändå att den är fin och använder den gärna.

Hållbarheten skulle jag klassa som medel, den sitter i några timmar på mig men klarar inte mat och dryck. Det är dock inga problem att återapplicera denna färg utan spegel,








































Jag skriver "nude" inom situationstecken eftersom färgen Nude enligt de flesta makeupmärken inte är en universell färg som passar alla. Vad nude är beror ju på hudton och jag motsätter mig varumärkens vana att bara döpa ljusa, rosa nyanser till nude...

Jag köpte som sagt mitt läppstift på Skincity, där det kostar 359kr.

Betyg: 4 av 5. Fin färg, dock inte det allra mest spektakulära läppstiftet jag provat. Köpa igen? Ja det kan jag tänka mig. Jag är även sugen på färgen 300 Cupid Peony.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar