fredag 26 februari 2016

Anastasia Beverly Hills Illuminator i Riviera

Det var kärlek vid första ögonkastet när jag såg den här produkten, tror det var på Karima McKimmies kanal. Att det var just Anastasia Beverly Hills som signerade denna highlighter chockade mig lite först - jag har verkligen stenhårt associerat Anastasia Beverly Hills med ögonbryn och inte alls med basprodukter. Eller - deras contour kits har jag ändå läst bra om, but still. Jag köpte den förra månaden och mina förväntningar motsvarades kanske inte till 100% men jag tycker om den ändå.

Enligt beskrivning ska Anastasia Beverly Hills Illuminator addera ett subtilt glow till huden, som ska se ut som att den "glow from within". Enligt Anastasia själva ska färgen Riviera passa lite mörkare hudtoner än min och jag haaaar sett att det finns en nyans som heter Starlight som förmodligen skulle vara bättre till min ljusa hudton - dock har jag inte sett denna nyans i några Europeiska webshoppar. 































Kolla vilken lyster! Hur kan en inte bli kär i den här!? Den reflekterar ljuset så pass bra i förpackningen att en kanske inte tror att den ska vara så mörk på huden, men det är den.



Som synes glittrar den en del, I don't mind tho.....




























Jag tycker att Anastasia Beverly Hills Illuminator i Riviera funkar på min hudton men den är nog trots allt för mörkare hudtoner... Det blir liksom en "färg" där jag applicerar den på kindbenen (som synes ovan) och jag känner mig mycket tvungen att bronza ansiktet när jag använder denna highlighter.

Den är heller inte riktigt så finmald som jag hade velat. Det finns en del glitterkorn i Riviera och jag tror att den både skulle synas mindre och ge en snyggare glöd om den vore mer finmald. Jag upplever också att jag måste applicera relativt mycket produkt för att få önskad effekt. Klart finare i förpackningen än på huden men jaja. Den kommer att komma till användning i sommar tillsammans med bronzer.

Jag köpte min på Cult Beauty där den kostar £28.

Betyg: 3,5 av 5. Köpa igen? Njää.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar