onsdag 13 januari 2016

Yüli Halcyon Cleanser

Denna rengöring var jag sååå hypad på att prova, särskilt efter att den höjts till skyarna bland annat här. Jag inledde dock med att använda den på heeeelt fel sätt men blev invigd i Caroline Hirons rutiner kort därefter och då började jag tycka om den mer.










































Rengöringen beskrivs som en mild rengöring för alla hudtyper. Precis som för Yülis övriga produkter används ord som "högteknologisk", "avancerad grön teknologi" och "adaptogenically engineered", för att beskriva rengöringen. Det här irriterar mig för det är så mycket text som inte säger mig någonting alls. Jag hade klarat mig utan ordspyan med en enkel beskrivning på vad den gör och varför jag ska lägga mina pengar på den, men men...

Halcyon Cleanser pumpas ut som en tunn genomskinlig olja med väldigt rinnig konsistens. Den doftar svagt blommigt och örtigt - väldigt gott. I början använde jag rengöringen på ett oeffektivt sätt. Jag använde två pump till varje rengöring, det första pumpet för att ta bort makeup. Inget jag skulle göra idag med tanke på hur dyr denna produkt är. Den åker rätt in i "2nd cleanser"-kategorin.

När jag senare började använda den som en andra rengöring pumpade jag ut cirka 3-4 pumpar och masserade in på lätt fuktad hy. Vid kontakt med vatten får oljan en lätt mjölkig konsistens. Jag använde sedan en blöt, varm handduk för att ta bort Halcyon cleanser från mitt fejs.

Jag gillade verkligen att använda rengöringen på det här sättet, och jag förstår delvis hypen kring den. Min hy lämnades ren men utan en hinna, inte det minsta torr och väldigt "klar". Jag vet inte hur bättre jag ska beskriva det, men jag upplevde huden som "klar" efter Halcyon Cleanser varit i kontakt med den. Den rengjorde grundligt utan att störa något i huden, och ja, jag upplevde faktiskt att min hy mådde ovanligt bra under tiden jag använde produkten. Med det sagt kan det berott på många olika saker. Trots det är Halcyon Cleanser en riktigt trevlig rengöring både som andra rengöring på kvällen och som rengöring på morgonen.

Det enda som egentligen talar emot Halcyon Cleanser är att jag måste använda så mycket produkt. 3-4 pump är MINST så många som behövs, då snålade jag ändå lite. Detta för att rengöringen inte "känns" annars. En pump är typ som att ta lite vatten på handflatorna och sedan på ansiktet. Helt värdelöst. Jag gillar produkter som KÄNNS.

Att Halcyon Cleanser är lite odryg gör att de 100ml jag köper tar slut ganska snabbt. Och det är relativt dyra milliliter. €62 eller ca 575kr får en punga ut för denna rengöring, vilket kan göras på Amazingy. Egentligen är det standard vad alla rengöringar jag gillar eller vill prova kostar, men det är ändå dyrt.

Betyg: 4 av 5. Den får ändå en stark fyra. Minuset är att den är relativt odryg i förhållande till priset. Köpa igen? Jaaa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar