fredag 29 januari 2016

Wishlist februari



























För februari ser en del av min önskelista ut som ovan... Jag har säkert 50 produkter på min riktiga önskelista. Från att ha varit torr i höstas har min hy helt slagit om och har den senaste månaden varit fet. Jag fattar ingenting, har inte haft såhär fet hy på flera år. Jag har inte fått mer finnar dock (halleluja) men blank i hela ansiktet har jag varit typ varje dag. Och hela min hudvårdsrutin är för tillfället anpassad för en torr hy i vinterkyla. Jag behöver fylla på med hudvård som är anpassad till en kombinationshud!


  • Jag har blivit smått besatt av Alpha H. Vill prova allt, helst på en gång. Det kommer inte hända inom en snar framtid men det är definitivt ett märke jag kommer prioritera. Två produkter jag är extra sugen på är Vitamin A & E-serumet och såklart Liquid Gold.
  • Sunday Riley är också ett märke jag gärna vill prova, även om oljorna kanske inte passar jättebra till min hy just nu (plus har redan en olja från Clarins) men en fin rengöring behövs alltid! 
  • Irish Moor Mud Mask från PTR har jag testat ett prov av och gillade verkligen. Djuprengörande masker är något jag använder upp löpande så det finns alltid ett behov av detta med.
  • Slutligen en oljefri dagkräm med SPF från Mario Badescu. Jag har inte provat något från märket men hört gott om Vitamin C-serumet. Denna kräm läste jag om hos Whinar och blev genast sugen. 






























Även på Makeup-fronten har jag en lååååång önskelista. Det var faktiskt bara en foundation (eller, who am I kidding) som hamnade på just denna. Annars är det lite fokus på ögon för mig. Har känt ett starkt behov av att tightlina/eyelina/conceala mina hooded eyes på sistone. 

  • Ellis Faas Skinveil Foundation checkar av allt jag letar efter i beskrivning av en foundation. Dvs typ "light", "seamless coverage" och "for all skintypes". 
  • Eye of Horus, förutom att ha bästa varumärkesnamnet och fina förpackningar, älskar jag hur borsten ser ut. Mascaran jag har just nu är totalt värdelös, så denna måste flytta in snart. 
  • Brun eyelinerpenna från samma märke. Jag tycker inte att jag passar i tung svart eyeliner (the curse of hooded eyes...) men en brun kommer jag nog undan med.
  • Illamasquas Lip Crayon - därför att jag aldrig ägt en läppenna - det är dags! 
  • Hourglass Ambient Lighting Blush i Ethereal Glow. Förklarar sig självt.
  • Slutligen Ellis Faas Concealer som fått högt betyg på Internet och ska täcka finnar lika fint som mörka ringar. Måste prova!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar