fredag 29 januari 2016

Kimberly Sayer Hydrating Anti Oxidant Facial Mask

Kimberly Sayer är ett varumärke jag inte kände till förrän för kanske ett halvår sedan. Jag har verkligen ignorerat produkterna ett bra tag, eftersom jag tyvärr finner förpackningsdesignen fruktansvärt ful. Trots att - eller kanske på grund av - att priserna är fairly reasonable har märket bara inte fångat mitt intresse. Förrän i höstas. Jag behövde en, som jag kallar det, fredags-måndagsmask. Dessa dagar använder jag en återfuktande, lugnande ansiktsmask efter att på torsdagen och söndagen använt en exfolierande, rensande mask.

En av Kimberly Sayers "taglines" är "Award winning organic skincare", men det går tyvärr inte att hitta någon information om hur stor andel av ingredienserna som är ekologiska. Jag klassar denna produkt som i det ekologiska/naturliga segmentet, men tycker det är tråkigt att de marknadsför sig utan att specificera hur pass ekologiskt det är...

Masken är en så kallad leave-on mask, och beskrivs som en anti age-treatment som ska tajta till och återfukta ansiktet. Den innehåller bland annat hyaluronsyra (7e ingrediensen), aloe vera och solrosolja. Den ska passa alla hudtyper men är speciellt för de med torr och mogen hy.






















Masken kommer i en 60ml burk gjord av typ hård plast. Jag tycker som sagt att förpackningsdesignen är fruktansvärd MEN innehållet är som tur är desto bättre!

Konsistensen är som en tjock men samtidigt lös kräm. Den är otroligt dryg, jag tog alldeles för mycket produkt de första gångerna jag använde den. Doften är för mig obefintlig. Jag har i stort sett bara lagt masken på huden och låtit min hy suga upp så mycket den ville (och det har den gjort!). Överflödet är faktiskt svårt att massera in, det blir lite klibbigt och trögt och fastnar på både fingrar och kudde, men det är också det enda uppenbara minuset med denna mask.

När jag vaknat upp dagen efter användning har min hy varit superåterfuktad, lugn och väldigt jämn i tonen. Kimberly Sayer Hydrating Anti Oxidant Mask har inte påverkat min blemmiga hy negativt alls. Ser jag till funktion i förhållande till pris har jag nog aldrig provat en bättre återfuktande ansiktsmask. Det enda minuset är som sagt att den blir något klistrig vilket inte känns jätteskönt mot kudden när en ska sova, och dessutom måste jag byta påslakan efter varje användning av masken.

Priset för masken är €29 (ca 270kr). Jag köpte min på Amazingy.

Betyg: 4,5 av 5. Köpa igen? Förmodligen ja! Dryg och prisvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar