fredag 8 januari 2016

Kevyn Aucoin: The Sensual Skin Enhancer

Här har det varit tyst ett bra tag! Jag åkte på årets influensa några dagar innan jul och låg däckad i den tills förra veckan. Jag är fortfarande inte helt återhämtad men jag har åtminstone inte kombinerat halsont, hosta och illamående längre!

The Sensual Skin Enhancer från Kevyn Aucoin är en produkt som flyttade in för några månader sedan. Den beskrivs som en multiprodukt och ska fungera som foundation, concealer samt highlighter. "Formulerad med honung och jojobaolja skapar den en len, dewy finish."

Jag valde nyansen SX2 som faktiskt är en nyans ljusare än min hudfärg. Tur att jag inte köpte SX1 då, vilket jag faktiskt övervägde eftersom jag vanligtvis är bland de ljusaste nyanserna som går att hitta. En SX3 hade passat min ljusa hy bättre, men jag kommer trots det undan med att använda produkten på vintern.




























































The Sensual Skin Enhancer kommer i en burk på 18g. Jag har använt en spatel för att ta upp produkten ur burken, och detta är en av de svåraste sakerna med TSE; att dosera rätt. Den är extremt dryg och lite räcker väääldigt långt. Jag råkar nästan alltid ta för mycket.

Jag har först och främst använt The Sensual Skin Enhancer som en concealer på finnar och röda partier. Den beskrivs lämna en "dewy" finish, men detta håller jag inte alls med om. TSE torkar fort och kräver en väl återfuktad bas för att inte accentuera torra partier eller flagna. Finishen är matt, vilket bara är bra eftersom jag inte är ute efter en dewy finish på just finnar. Täckningsgraden är ganska hög men jag tror att jag hade upplevt den som ännu bättre på att täcka finnar om jag lyckats pricka in rätt nyans för min hy. Trots det är jag nöjd med TSE som concealer.

Just på grund av den höga täckningen kan TSE även blandas ut med dagkräm och användas som foundation eller om en vill, täckande dagkräm. Eftersom den innehåller så pass mycket pigment har resultatet för mig blivit mer foundationliknande. Hur väl detta fungerar beror lite på vilken dagkräm en har. Jag har prövat två olika: Paulas Choice Hydralight samt Nuxe Anti Age med SPF. Den första var alldeles för fuktfattig för min hy och därför blev resultatet inge bra. Finishen såg inte fin ut, utan kakade sig. Med Nuxe dagkräm blev det bättre, men jag föredrar trots det att använda den endast som concealer - jag har foundations som fungerar mycket bättre för ändamålet än vad TSE blandad med en dagkräm gör.













































Utan smink.















































Endast med The Sensual Skin Enhancer. 



Produkten har hög - och med rätt hudvård under - relativt naturlig täckning. På bilden ovan har jag smackat på ganska mycket, oklart varför eftersom jag vanligtvis använder en eyelinerborste och pinpoint-concealar finnar med The Sensual Skin Enhancer.

Jag köpte min burk på Beauty Bay för ca 450kr, beroende på vad pundet står i. Ganska dyrt kan tyckas, men jag anser att en får igen detta i hur länge produkten räcker.

Betyg: 4 av 5. Produkten får en fyra, men knappt. Det är finishen som tyvärr drar ner betyget något, jag tycker den kunde varit jämnare oavsett vilken kräm jag har under. Köpa igen? Njää, när min burk väl är slut kommer det finnas en rad andra concealers som jag vill prova. Till exempel Urban Decays Naked Skin Concealer eller Laura Mercier Secret Coverage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar