lördag 30 januari 2016

Ilia Lipstick i Neon Angel

Jag har haft det här läppstiftet i minst ett par månader men tyvärr har det blivit mycket lite använt. Mycket beroendes på den torra formulan som inte passar mina läppar.

Det beskrivs som en semi-matt formula som samtidigt ska vårda läpparna med hjälp av oljor blablabla. Läppstiftet är tillverkat av ca 70% ekologiska ingredienser.






































Förpackningen är klassisk Iliaförpackning, matt aluminium. Det enda som är svårt är att skilja denna åt från Ilia Lip Conditioner som jag också har.









































Finishen på detta läppstift är verkligen semi-matt (som ses på första bilden ovan), den är däremot inte vårdande, iallafall inte på mina läppar. Stiftet känns verkligen torrt på läpparna, något som jag inte är ett fan av. Motsatsen till creamy.

När jag bär detta läppstift är jag tvungen att toppa med någon ytterligare produkt som återfuktar läpparna. På bilden ovan har jag använt Lily Lolos Läppglans i Whisper. Jag har inte använt läppstiftet som enda produkt en enda gång, eftersom jag känner hur mina läppar nästan börjar flagna så fort jag applicerar det. Men, jag ska plocka fram det här läppstiftet i sommar när det är riktigt varmt, kanske när jag är i Japan. Då ska jag prova om det känns lika torrt. Om så är fallet lär det iallafall vara en läpprodukt jag kan lita på kommer sitta kvar på läpparna oavsett hur fuktigt det är i luften.

Betyg: 3 av 5. Jag tycker att färgen är ljuvlig men formulan passar bara inte mina läppar. Köpa igen? Nej. Jag kommer att hålla mig till Ilia Lip Conditioners som är krrrrämiga och goa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar