söndag 31 januari 2016

Bourjois Healthy Mix Serum Foundation

Det här är en av Lisa Eldridges bästa budgetfoundations och jag har velat prova den hur länge som helst. För några månader sedan slog jag till. Jag brukar inte ofta falla för foundations i de lägre prisklasserna (jag är en snobb när det gäller bas) men den här är suverän.

Bourjois Healthy Mix Serum Foundation beskrivs ge en omedelbar lysterdos och ska innehålla bland annat litchiextrakt och granatäpple. Jag har nyans #52 Vanilla som är typ 1/4 del för mörk för mig, så jag köpte till nyansen #51 Vanilla som jag nu mixar så tonen blir perrrrfekt.


































































Produkten kommer i en enkel pumpflaska och ett  pump räcker till mitt ansikte. Formulan är verkligen serumlik och ganska tunn. Jag har applicerat den med händerna genom att klappa in den på huden, vilket ger ett sååå bra och "skin like"-resultat (se beskrivning här). Det funkar också att applicera med fingrarna på "vanligt" (för mig) sätt genom att typ smörja och massera in den på huden som en kräm. Jag tycker inte att det blir riktigt lika fint, men finishen blir ändå inte ful på något sätt. Jag har även provat att applicera den med Expert Face Brush från Real Techniques men det gillade jag inte. Formulan är för tunn för att riktigt komma till sin rätt då. Jag tycker också att den är alldeles för tunn och för återfuktande för att applicera med en Beautyblender. På mig blir den för skir och för blöt då.

Healthy Mix Serum Foundation är vattenbaserad och fungerar därför inte bra ovanpå oljiga dagkrämer. Detta har jag erfarat eftersom jag hade en lite oljig anti age solkräm från Nuxe när jag började testa Healthy Mix. Den satt inte på plats i många timmar då och finishen blev aldrig optimal. Den blir däremot jättefin ovanpå återfuktande krämer, bara de inte är superoljiga.













































Bar hy.















































Med Healthy Mix Serum Foundation

Med en annan dagkräm och gärna en primer som bas blir produkten jättefin på huden. Den är återfuktande med en naturlig täckning och har inte en tillstymmelse till kakighet. Jag tycker att det knappt syns att jag har foundation på mig när jag använder Healthy Mix och jag har fått komplimanger att min hy ser fin ut.

Rödhet tar den hand om ypperligt men blemmor får jag självklart gå över med concealer. Den här foundationen fungerar bra på min blandhy, det enda jag egentligen har att klaga på är att den inte sitter i 16 timmar enligt etiketten. Det är inget jag förväntar mig heller, den ser ok ut efter en jobbdag även om den kanske försvinner något på till exempel min haka trots puder. Healthy Mix har varit suverän att använda när det varit kallt ute.

Jag köpte min på Feelunique där den (beroende på pundet) kostar ca 140kr.

Betyg: 5 av 5. En ny favorit! Särskilt sett till priset. Det här kommer bli en stapelvara i min foundationgarderob.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar