måndag 2 november 2015

La Roche-Posay Rosaliac CC Cream

Det här är den andra CC-krämen jag provar. Den skiljer sig rätt mycket från Lumenes CC Color Correcting Cream, den har till och med fått mig att ändra åsikt angående Lumenes CC-kräm.

LRPs CC-kräm beskrivs som täckande och korrigerande för känslig hy. Den ska återfukta huden och säljs i en universal nyans som ska passa ljus och medium hy. CC-krämen har SPF30.















































Förpackningen är inget speciellt men får ett litet plus för den upp-och-nedvända pumpen. Jag använder nog en hel pump till ansiktet och det går att bygga upp täckningen något.
































Krämen är riktigt återfuktande och skön att applicera. Jag har använt fingrarna och resultatet har blivit jämnt och fint. Det känns mer som en ansiktskräm än en foundationliknande produkt. Den känns inte "silikonig" för fem öre. Jag tycker om täckningen som jämnar ut min hudton och täcker röda områden relativt bra, dock inte något för att dölja finnar.

CC-krämen kan både användas på egen hand som enda dagkräm eller över dagkräm. Min hy har aldrig blivit fet eller glansig av krämen och trots att den tredje ingrediensen är sheasmör har den inte blockerat mina porer eller påverkar min hy negativt på något sätt.














































Bar hy. Som synes endel blemmor med lite rödhet i pannan och på kinden.














































Med LRP CC-kräm.

...det kanske går att gissa vad den STORA nackdelen med produkten är? Just det, färgen. Snälla La Roche-Posay, HUR är denna orangea nyans något som passar ljus hy!? Det är så synd, för det hade blivit en femma för min del och jag hade köpt upp ett lager av denna produkt om det inte var för färgen. Under sommaren kom jag undan med att använda den, men sedan augusti har jag blivit så orange som på bilden, med en hals som är åtminstone 3 nyanser ljusare.

Med lite puder ovanpå håller krämen en hel arbetsdag för mig. Den luktar ganska starkt, men det stör inte mig då jag tycker den luktar gott. Rosaliac CC-kräm kostar 199kr för 50ml (bra pris!), jag köpte min på Apotea.se.

Betyg: 3 av 5. Köpa igen? Njää. Jag hade gjort det om färgen faktiskt var universell, eller om det fanns ett nyansutbud. Nu kan jag endast använda den under några få månader, under tiden jag tyvärr inte hinner använda upp den och det känns slösaktigt att slänga resten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar