fredag 30 oktober 2015

Yüli Liquid Courage

Det här serumet var jag extreeemt hypad över. Jag associerade det näst intill till ett mirakelserum och tänkte nu - nu jävlar ska min hy botas!

Av Yüli själva beskrivs Liquid Courage som ett antioxidativt "powerhouse" som ska fajtas med fria radikaler och miljöstress samt återställa, förbättra och skydda huden. Den innehåller en himla massa typ botaniska komplex med allt möjligt i dem och rekommenderas till alla hudtyper.

Den här produkten går in i kategorin "Naturlig hudvård". Många av ingredienserna verkar vara ekologiska men det finns ingen information om hur stor andel som är det och den har inte någon certifikation eller märkning. Läser en om produkten på till exempel Yülis hemsida beskrivs den med en himlans massa fina ord som anspelar på naturligt och ekologiskt, men för mig är det bara väldigt mycket text som egentligen inte säger särskilt mycket.
















































Flaskan är av glas med en trevlig pump på. Den är ganska tung, så inget jag skulle ta med på resa. Serumet kan snarare liknas vid en olja, en relativt tunn sådan. Tjockare än jojobaolja men tunnare än tamanuolja ungefär.

Så hur har detta mirakelserum påverkat min hormonella finn-och-knottriga-och-yttorra hy då? Inga mirakel har iallafall skett.

Jag har använt serumet både som enda serum på kvällen under nattkräm samt på morgonen. Den sista perioden använde jag serumet efter Paulas Choice BHA Gel.

För sig självt, under nattkräm fungerar det bra som ett återfuktande serum. Inga mirakel sker kanske, men jag upplever huden som väldigt lugn och mättad efter en natt med Liquid Courage. När jag använt serumet på dagen (vet ej varför jag upplever en skillnad) har jag dock märkt en mindre effekt, det har typ bara varit som en skyddande olja under dagkrämen men utan att göra hyn oljig.

Den sista tiden när jag använt produkten över PCs BHA har jag känt mig väldigt torr, trots att jag öst på med Liquid Courage. Kanske har det att göra med att min yttorrhet liksom kom upp till ytan, kanske passade de två produkterna bara inte ihop. Jag vet inte.

Jag köpte min flaska på Amazingy och den kostar 139 euro. Extremt dyrt för den lilla effekt det ger. Dessutom inte ovanligt dryg heller.

Betyg: 3 av 5. En trevlig olja men för det priset!? Då förväntar jag mig faktiskt något sorts mirakel. Köpa igen? Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar