torsdag 10 september 2015

Lumene CC Color Correcting Cream

Det här är den första CC-krämen jag prövar. Mina förväntningar var relativt höga innan test med tanke på att den fått bra recensioner i en mängd andra bloggar. Jag var ute efter en "slutet-på-sommaren-bas", det vill säga en fusion mellan foundation och kräm.

Lumenes CC kräm beskrivs som en 6-i-en, det vill säga foundation, concealer, primer, lyster, hållbar samt med SPF20. Jag har den i färgen 010 Light som passar en ljus hy som min finfint.













































Naket ansikte.
















































Med Lumene CC-kräm.

Som synes täcker denna färgade kräm ojämn hudton alldeles utomordentligt. Min upplevelse har varit allt igenom bra. Den är enkel att applicera med fingrarna och finishen är snygg även om jag alltid pudrar i min T-zon. Huruvida den lever upp till alla de 6 punkter den lovar... Njää kanske inte helt. Lyster tycker jag till exempel inte att den ger. Och concealer får jag såklart dutta på finnar. Men den är hållbar och enkel att applicera.

De dagar min hy känns torr (vilket den tyvärr gjort på sistone när temperaturen sjunkit) kan den se något pudrig ut. Så en väl återfuktad bas gör att den på min blandade hy som drar åt det torra hållet blir en femma!

Update: Ju kyligare det blivit ute, desto mindre har jag tyckt om att använda Lumenes CC-kräm. Det beror såklart på att dagkrämen jag haft (PCs Hydralight) inte riktigt tillfredställt min huds fuktbehov i kylan. På senare tid har jag dock använt en dagkräm från Nuxe som är väääldigt oljig/återfuktande. Ovanpå denna fungerar CC-krämen bättre.

Jag köpte min på Kicks för 159kr. Grymt bra pris. Produkten gör alltså det den beskrivs göra på ett bra sätt. När jag har många plitor är den inte optimal, men jag köpte den inte för att jag ville ha en hög täckning heller.

Betyg: 5 av 5! Köpa igen? Som sommarfoundation, absolut! På vintern när min hy tenderar att balla ur med både torrhet och finnar föredrar jag något mer återfuktande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar