söndag 13 september 2015

Hudvårdsrutin ATM































Så detta är min hudvårdsrutin just nu. Jag är mittemellan tre hudvårdsserier. När Dr Alkaitisprodukterna tog slut ersatte jag dem med Yüli, dock har inte Yüli t.ex. dagkräm och nattkräm i sin serie, därför ersatte jag dessa med Paula's Choice, som det är tänkt att jag ska gå över till helt när de andra produkterna tar slut. Typiskt nog märkte jag nu att det blev omvänd ordning på produkterna så jag tar det baklänges från höger till vänster.

Ansiktsrengöring: Yüli Halcyon Cleanser - en dyr men trevlig rengöring.

Exfoliering: PCs 2% BHA-gel. Jag har bara använt den här i cirka en månad och kan inte säga om den hjälpt eller inte. Sedan några dagar tillbaka använder jag den endast varannan dag då jag upplevt att min hy känts torr och stramat.

Dagserum: Dr Alkaitis Soothing gel - fortfarande inte slut! Den här fungerar tyvärr inte bra i kombination med varken PCs exfoliering eller dagkräm. Jag har upplevt min hy som torr och stramande trots att jag använt denna innan och upplevt den återfuktande.

Nattserum: Yüli Liquid Courage - ett dyyyyyrt oljigt serum. Använd för sig själv upplever jag att detta fungerar bra men i kombination med PC Exfoliering tycker jag inte att ens denna räcker till för att återfukta min hy. Men, för sig själv återfuktar den väldigt bra, jag vet bara inte om den är värd pengarna.

Dagkräm: PC Hydralight Shine-Free Daily Mineral Complex SPF30 - dagkräm för blandhy som jag tyvärr upplever lämnar min hy något torr och stram. Jag har blandhy under sommaren men på sistone har den ändå dragit mer åt det torra hållet.

Nattkräm: Dr Alkaitis Night Cream - även denna hänger fortfarande med sedan i våras. Den återfuktar verkligen min hy bra men över PCs exfoliering måste jag använda en större mängd än vanligt för att inte känna mig torr. Detta trots att jag har Yülis serum under.

Ögonkräm: Nourish Kale Eye Cream - det här är en lite meehh-produkt som jag väntar på ska ta slut. Den funkar men återfuktar inte så mycket som jag vill och dessutom är pumpen värdelös.

Längre recensioner kommer när jag använt upp respektive produkt. Tanken är att jag ska gå över till en Paula's Choicerutin framöver. Av det jag provat hittills har jag märkt att min hy initialt reagerat på framför allt exfolieringen med att bli torr. Så förmodligen kommer jag köpa krämer, tvätt och toner från Moisture Boost-serien och Redness Relief-serien.

Just nu är mitt hudtillstånd mindre bra, förmodligen på grund av en magundersökning jag gjorde i veckan där jag först var tvungen att vara helt tom, sedan inte fick äta på över ett dygn OCH dessutom sov jag inte på en hel natt. Till råga på allt blev min sambo magsjuk (!? är magsjukan redan här :(:(:(((((( ) i förrgår. Det positiva som kommit utav det är iallafall att jag inte haft ett endast litet finger i ansiktet sedan dess, av rädsla att bli smittad. Jag är annars en riktig picker och pormasklämmare av rang. Jag märker knappt ens av att jag börjar och kan stå framför spegeln i timmar med en hy som lämnas helt röd efteråt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar