fredag 1 maj 2015

Bare Minerals Complexion Rescue 1st impression

Den här krämen har jag också varit nyfiken på ett bra tag. Jag bestämde mig för att köpa en tub på en gång, med tanken att den kommer användas under mineralfoundation i sommar och samtidigt ge solskydd.

Jag köpte en Precision Face brush från Bare Minerals samtidigt efter att ha sett en youtube-recension där de användes i kombination. Jag hade absolut inga förväntningar på täckningen eftersom det trots allt är en färgad dagkräm. Men jag blev glatt överraskad!





































Igår applicerade jag krämen över mitt vanliga serum (Dr Alkaitis Soothing gel) och dagkräm (Coola Organics Cucumber Moisturiser spf30), men jag tror nog att jag ska prova att bara applicera den över serumet. Complexion Rescue beskrivs som väldigt återfuktande och det tycker jag den är. Det blev nästan glansigt och lite fööör mycket fukt när jag hade min dagkräm under. Kan bero på att det är solskydd i båda produkterna kanske.

Täckningen är mycket högre än jag förväntade mig och det går att applicera fler lager och bygga upp en högre täckning utan att det ser konstigt ut. Jag tycker Precision Face Brush var väldigt bra att applicera med, jag upplevde absolut inte att den åt upp någon produkt. Även Perfecting Face Brush från RT och fingarna ska prövas som applikationsverktyg såklart.

Jag buffade in lite mineralfoundation efter en stund, vilket blev ok. Min sommarfoundation från Priori är återfuktande trots att den är i puderform så det blev nästan lite greasy att ha dagkräm-complexion rescue-mineralfoundation.

Den ska hårdtestas att användas för sig själv men överlag är jag imponerad över mitt första test. Finishen är fin och naturlig, det syns inte att jag har smink på hyn. Den återfuktar VÄL, vilket gör att den förmodligen passar i vinter också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar