torsdag 30 april 2015

BareSkin Pure Serum Foundation 1st impression

I dagarna köpte jag ett test på Bare Minerals Pure Serum foundation i Skincitys provrum som jag varit såååå nyfiken på ett bra tag! Den har fått bra kritik av diverse bloggare och jag gillar idén med lättare foundation som verkligen varit en trend det senaste året.

Jag har bara använt testet en gång (men man fick myyyycket så fler gånger lär det bli) och kan därför bara uttala mig lite ytligt om produktens effekt. Färgen är Bare Shell 02, som var bra till mig.

























Jag vet inte om det kan bero på att foundationen inte mixade sig ordentligt i den lilla testburken jag fick (man ska ju skaka flaskan i fullstorlek innan applikation), men jag upplevde den något oljig. Det krävdes inte jättemycket produkt för att uppnå hög täckning när jag applicerade med Real Techniques Perfecting Face brush och det fungerade att applicera fler lager.

Tyvärr la den sig direkt i fina linjer i min panna och under ögonen. Det här brukar hända med andra foundations också men absolut inte en sekund efter applikation, utan då när foundationen suttit några timmar.

Finishen blir "dewy" men tyvärr la den sig fult på vissa ställen i ansiktet. Bland annat på min överläpp så samlas den i drivor, där jag har fjuniga hårstrån. Även runt näsvingen ser det inte helt fint ut. Ska visa:




































...det var ju inte så snyggt! Nypeelad är jag också, så förstår inte alls hur det kan bli så. Kanske borde jag haft den"tillhörande borsten"? Tvivlar dock på att den hjälper... Jag har BMs Precision Facebrush, ska pröva den nästa gång.

Produkten kostar 379kr i full storlek. Absolut inte värd pengarna om det är såhär den ska bli! Synd, för jag gillar det som trots allt är bra med foundationen, täckningen, hur den lägger sig på hyn (där den inte ligger i drivor alltså). Kom igen nu Pure Serum - gaska upp dig till nästa gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar