måndag 27 april 2015

100% Pure Fruit Pigmented Ultra Lengthening Mascara

Jag var preciiiis påväg att klicka hem RMS förlängande mascara när jag snubblade över denna på Eleven. Den hade bra recensioner där och dessutom är 100% Pure ett märke jag gillar, så jag slog till. Jag har mascaran i brunt.

Mascaran ska förlänga, separera och göra fransarna fylliga. Den ska vara vårdande, passa känsliga ögon och inte kladda. Den första ingrediensen på INCI är grönt te - intressant! Sedan följer vitamin E, bivax och en rad olika färgpigment. 

































Förpackningen är standard - varken wow eller dålig enligt mig. Medelmåtta helt enkelt!
























































Borsten är lite rolig. Jag kommer inte riktigt underfund med vilken form den har. Typ, oregelbundet kurvig på nåt vis. Jag har iallafall testat den från alla håll och kanter och tror att jag får bäst resultat av att använda den kurvigaste sidan mot fransarna, vilket brukar vara meningen med borstar av denna typ. 





Jag tycker det här är en medelmåttig mascara. Jag får den effekt jag är ute efter, det vill säga mer längd än volym (även om den ger fin volym också) och separerade fransar. Möjligtvis hade jag velat ha ännu mer längd än vad den ger men men, så långa fransar har jag inte...

Det är konstigt, för 20% av de dagar jag använt mascaran har den gett pandaögon, alltså kladdat av sig på ögonlocken. Resterande 80% av tiden jag använt den har det inte gjort det och suttit som sten. Jag har inte gjort något speciellt de dagar den kladdat och det har inte varit extra varmt de dagarna heller. Lite opålitlig, för är det något jag avskyr är det när det kladdar på ögonlocken! Den fäller knappt någonting men när den suttit en hel dag (och det gör den) klarar den inte till exempel gullande med katt eller sambo. Hållbarheten får trots det väl godkänt.

Förutom att den är lite opålitlig gällande kladdet stör jag mig på doften. Jag tycker den doftar för starkt och inte gott. Lite kvalmigt. 

Mascaran kostar 189kr - det är för mig ett bra pris. Och värdet jag får för priset är faktiskt ganska bra.




Betyg: 3,5 av 5. Köpa igen? Njaaaeee, kanske om jag vill vara snål någon gång (händer typ aldrig) och vill ha en riktigt prisvärd mascara igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar