tisdag 10 februari 2015

W3ll People Realist X Mineral Polisher

Det här är ett puder jag hade höga förväntningar på men som tyvärr föll kort i sin prestation.

Realist Mineral Polisher ska ge en "softfokus" effekt på huden, det vill säga ge den ett mjukare intryck. Det ska även ge en så kallad "pore minimizing"-effekt. Båda dessa löften var något som höjde mina förväntningar till skyarna - hade jag hittat ett naturligt alternativ till det fantastiska Chanel Poudre Universelle Libre?

Ingredienslistan är kort: majsstärkelse, aloe verapuder, arrowrot, silica, kamomill och grönt te. Låter bra teoretiskt men funkar inte i praktiken.



































Svaret på min tidigare fråga är nej. Det hade jag inte. Ur den lilla förpackningen kommer ett löst och mycket svårdoserat vitt puder (hamnar lätt överallt). När jag doppar min puderborste i burken så kan jag se enskilda puderkorn på borsten - så stora är dem.

Det blir inte bättre när jag applicerar pudret på min foundation. Det ger en torr, stram känsla och jag upplever att det syns på huden. Speciellt syns det runt ögonbrynen där puderkornen liksom fastnar i brynen.















































Detta är en bild med endast foundation och concealer. Även om Zuiis foundation oxiderar (kolla skillnaden mellan ansikte och hals...) försöker jag använda upp den, och finishen är fortfarande fin.
















































Och här är en bild med puder. Jag tycker inte det syns särskilt mycket på bilderna hur synligt pudret faktiskt är på huden. Men tro mig. Det syns IRL.

Ge intryck av minimerade porer anser jag inte att pudret gör. Jag tycker snarare pudret accentuerar ojämnheter i huden i och med att finishen är så torr och pudrig. För £20 (ca 255kr) tycker jag detta är dåligt. Jag kommer inte använda upp min burk, som jag köpte på Being Content.


Betyg: 2 av 5. Köpa igen? Nej. Pudret är inte tillräckligt finmalt för att ge den effekt som utlovas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar