måndag 16 februari 2015

Ögonbrynsrutin

Jag har provat både penna och skugga till brynen. Båda fungerar bra för mig men just nu använder jag en ögonskugga från c/o Mineralsmink (färgen Kakao) som jag gillar riktigt mycket.

















































Den snedställda borsten jag använder kommer från Make Up Store och är uråldrig. Den har hållit hur länge som helst och är den enda jag stött på som är tillräckligt smal för att vara precis nog att fixa brynen med. Både EcoTools och Bella Pierres är alldeles för tjocka!

Jag har störiga bryn där håren växer lite som de vill, därför är det nödvändigt med någon sorts gel för mig. Den bästa jag provat är Illamasquas. Den håller brynen på plats heeeeela dagen utan att synas. Innan har jag haft både H&Ms och Sephoras egen men båda är småpotatis i jämförelse med Illamasquas. De lämnar torrflagor på brynen, inte så fräscht med vita mjäll-liknande saker som flänger runt ens ögonbryn...































































Jag försöker spara ut brynen lite men det går seeegt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar