tisdag 3 februari 2015

Kjaer Weis Creme Blush i 'Embrace'

Jag har velat visa detta rouge i eeevigheter eftersom det är mitt absoluta favoritrouge - både i formula och färg! Dock har kameraobjektiv som bråkar och frånvaron av dagsljus gjort det svårt för mig att fånga den fina färgen på bild.

Kjaer Weis cremerouge ska ge huden liv. Så mycket mer lovas inte - och så mycket mer behövs inte. Det här är en sjukt bra produkt. Embrace är en matt nuderosa nyans som jag tycker gör sig sååå fint på min bleka vinterhy. Jag har inte använt den under sommaren och kan därför inte bedöma hur den ter sig på en mörkare hudton.



















































































Förpackningen är som alla Kjaer Weis förpackningar tung, lyxig och smart. Med hjälp av att slida locket till höger öppnas den och avslöjar en fiiiint rosa fast kräm. Jag tar alltid upp lite rouge ur förpackningen med hjälp av en bomulltops och applicerar detta på min handrygg, för att undvika damm och smuts i produkten. Där ifrån tar jag rouget med fingrarna och applicerar på kinden.













































Konsistensen på detta rouge är magisk... Det glider lättare än smör och känns skönare också - jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Applikationen blir jämn och det är enkelt att tona ut. Jag tycker det är lätt att applicera precis lagom mängd rouge just på grund av den glidiga konsistensen.

Finishen är matt men inte tråkig. Det är trots allt ett cremerouge och även om det inte ger direkt lyster är det fortfarande inte pudermatt. Jag har även Kjaer Weis cremerouge i färgen Lovely (mörkrosa-röd) och formulan är helt annorlunda, så jag vet inte om den helt beror på färgen.













































Bilderna ovan är tagna i två olika ljus och egentligen gör ingen av dem rouget rättvisa. Jag tyckte att jag applicerade extra mycket rouge bara för att det skulle synas på bild men ändå syns det knappt. Det blir iallafall en väldigt diskret rosa nyans som är så fin. Hållbarheten är bra, jag tycker det försvinner något efter ca 8 timmars användning, men inte helt.

£39 (ca 490kr) kostar Kjaer Weis Creme blush hos Naturisimo vilket bara är 20kr billigare än hos svenska webbshoppar. Det tycker jag rouget är värt för jag har använt det varje dag hela vintern och knappt använt upp någonting. Fördelen är att påfyllning till dosan går att köpa för ca 200kr, riktigt prisvärt.

Betyg: 5 av 5. Köpa igen? Garanterat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar