tisdag 17 februari 2015

Kjaer Weis Cream Blush i 'Lovely'

Det här var den första Kjaer Weis-produkten jag köpte. Jag gillade den redan från början - även om jag föredrar färgen Embrace.

Kjaer Weis krämrouge i färgen Lovely beskrivs som en "rich pink". Jag tycker färgen IRL påminner mer om produktbilden på färgen Blossoming och inte alls stämmer överens med den dova rosa som den framställs som. I mina ögon är den mer åt det rosiga hållet.










































Krämrougets formula skiljer sig tydligen mellan färgerna, något jag märkte då jag köpte Embrace. Lovely är inte riiiktigt lika krämig som Embrace men glider ändå fint på huden. Det känns som att Lovely har mer pigment än Embrace, och jag upplever att jag inte behöver använda riktigt samma mängd. Jag brukar applicera med fingrarna eftersom jag tycker det ger bäst precision.




































På bilden ovan har jag använt mer rouge än normalt för att färgen verkligen ska synas. Jag gillar veeeerkligen dessa rouge. Även om formulan skiljer sig mellan de båda är båda varianterna helt underbara. Jag har inte provat några andra krämrouge så jag har inte något annat varumärke att jämföra med. Men Kjaer Weis krämrouge blir svårslagna!

Priset är som sagt ca 490kr hos Naturisimo.

Betyg: 5 av 5. Köpa igen? Antagligen, men inte i den nära framtiden. Rouget är så drygt så det behövs inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar