onsdag 11 februari 2015

c/o Gerd Deodorant Unisex

Jag har gått igenom otaliga ekologiska/naturliga deodoranter. Vissa fungerar ett tag, för att sedan sluta fungera efter en vecka. c/o Gerds deodorant har varit jämn i prestationen men tyvärr inte fungerat till 100%.

Enligt c/o Gerd själva ska deon ge "ett fullgott skydd hela dagen utan att behöva kompromissa med fräschören." Bland ingredienserna finns deokristall och bikarbonat. Deon är fri från parabenor, aluminium och alkohol.















































Förpackningen är av glas och deon är en tjock vätska som appliceras med en roll-on. Jag hade föredragit en förpackning som var mer flexibel (alltså lättare), meeen men!

Jag har använt denna produkt främst de dagar jag bara är hemma och inte gör något särskilt. I början använde jag den varje dag men märkte snabbt att det luktade svett efter några timmar i armhålorna.

Såhär är det. Jag svettas ganska mycket. Måste jag gå i rask takt i mer än 5 minuter till exempel, svettas jag lite grann. Första gången jag svettas med denna deon på håller den. Ingen svettdoft. Men svettas jag fler än en gång efter applicering så fungerar inte deon alls. Det krävs inte heller mycket svett för att det ska börja lukta svett. Nu tror jag inte att jag luktat sååå mycket vid användning, men luktar jag i armhålorna eller på kläderna jag har på mig känner jag svettdoft. Jag kan aldrig ha på mig en skjorta mer än ett par timmar när jag använder c/o Gerds deodorant, vilket jag finner ganska irriterande. Ett träningspass har jag inte utsatt den för men jag tvivlar starkt på att den skulle klara det.

Jag köpte min på Allt för Hälsan-mässan. Hos Lapland Eco Store kostar den 169kr för 60ml.

Betyg: 2 av 5. Hade varit väldigt bra produkt, OM jag kunnat lita på den till 100%. Köpa igen? Nope.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar