lördag 17 januari 2015

Dizao Organics Moisturizing Mascara

Dizao Organics mascara är en 95% ekologisk mascara som bland annat innehåller kaffeextrakt. Den är allergivänlig och passar känslig hy.

Jag har använt den här mascaran i cirka 2 veckor och har faktiskt fått en smärre chock - den är nämligen identisk till Lotus Organics Mascara i ungefär allt.



























































Förpackningen är exakt likadan som Lotus Organics förpackning. Borsten ser olik ut på produktbilderna men jag har en Lotus-borste hemma - jag ser ingen skillnad på dem i verkligheten.

Jag tyckte från början att Dizaos mascara var lite torr och svårjobbad men detta har ändrats. Nu känns den inte lika torr, även om den torkar snabbt. Jag behöver dock inte jobba med särskilt många lager för att få ett fint resultat.





















































Allra bäst resultat upplever jag att jag får om jag böjer ögonfransarna innan. Då blir både längd, volym och böj så effektfullt som jag vill ha det. Hållbarheten är bra, dock ger den pandaögon. Det vill säga mascaran som finns på fransarna lämnar ett svart avtryck på ögonlocket under dagen (precis samma som med Lotus mascara...). Ett plus för att den inte smular iallafall.

Jag köpte mascaran för 170kr hos SoftSkin. Den är - vad jag kan utröna - identisk till Lotus Organics Mascara i allt från förpackning till borste till ingredienser. Det enda som skiljer är priset, då Lotus mascara kostar 210kr. Jag är lite konfunderad över varför Softskin har samma mascara med olika namn och priser i sin webbshop. Båda varumärkena är amerikanska men jag kan inte hitta några andra uppenbara samband mellan dem. Jag antar att de helt enkelt är konkurrenter och att någon av dem har härmat den andra.

Betyg: 4 av 5. Det enda minuset tycker jag är att den kladdar på ögonlocken. Annars riktigt bra (och exakt likadan som Lotus) mascara. Möjligtvis ger denna aningen mer volym och mindre längd än Lotus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar