söndag 7 december 2014

May Lindstrom Skin The Honey Mud

Som att den här veckan inte redan var tråkig innan är jag nu på antibiotikakur för njurbäckeninflammation efter ett besök på akuten... Min hy har blivit helt kaotisk av febern, oregelbunden mat och tröttheten. Ikväll tänkte jag därför lägga på denna underbart lugnande mask som jag upplever dämpar finnig hy väldigt bra.

The Honey Mud Cleansing Silk heter produkten egentligen, och marknadsförs kanske främst som en rengöring som går att använda som mask. Jag använder den som ansiktsmask, aldrig att jag skulle tvätta ansiktet med nåt såhär dyrt! Masken innehåller bland annat honung, lera och trollhassel.


































Tung svart glasburk, precis som May Lindstroms andra produkter. När en öppnar burken är den sprängfylld med den mest underbara krämliknande röran jag någonsin sett. Jag önskar att dagsljuset varit bättre så jag kunde visa hur den ser ut, men tycker faktiskt att bilden på Alice&White gör den rättvisa. Den doftar absolut himmelskt och både ser ut och luktar som kolakräm. Jag får verkligen lust att käka den.


































Den går på som en dröm på huden. Jag brukar sitta med den på länge, eftersom den inte torkar. The Honey Mud KÄNNS verkligen skön på huden, som blir nedkyld och lugn. Jag kan inte se extremt stor skillnad på min akne, inte som med The Problem Solver. Denna mask använder jag mer för känslan. Har jag varit och klämt någonstans i ansiktet (skäms på mig) lägger sig masken som en skyddande hinna över såret, och denna hinna tvättas inte bort. Det gillar jag! Läkande är den absolut, men den påverkar inte finnar som ligger under huden särskilt mycket vad jag kunnat märka.

För den som vill använda The Honey Mud som rengöring tror jag att den passar ypperligt för det också. När masken kommer i kontakt med vatten löses den upp och det känns som att leran i den verkligen tar med sig smuts som finns på huden på ett väldigt skonsamt sätt. Jag har inte provat att rengöra ansiktet med den när jag haft smink på mig, men jag tror att den lätt skulle ta bort smink.

Smakar det så kostar det, precis som med alla May Lindstroms produkter. 649kr köpte jag masken för hos Alice&White.

Betyg: 5 av 5! Köpa igen? Jaa, är helt kär i den här masken. Så skön att komplettera mer aktiva masker med, eller kanske efter ansiktspeeling?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar