fredag 5 december 2014

CV Skinlabs Calming Moisture

Varken jag, min mage eller min sömn har hunnit återhämta sig från min nära-döden-upplevelse i början av veckan. Detta har resulterat i att jag ligger hemma och försöker tänka på krämer och bedset i ekologisk bomull istället för mat, samt har kommit fram till att semi-veggo is the way to go för mig ett tag fram över (rött kött.. KRÄKS). Hur som har jag nu använt den här goa krämen från CV Skinlabs ett bra tag.

Denna finfina kräm ska vara fullproppad med antioxidanter och ska vara ren terapi för upprörd hy! Krämen beskrivs som en "light lotion" som ska lugna och ge lyster till arg hud. 99,4% naturlig och 57% ekologisk. Den innehåller något som CV Skinlabs kallar för "Tri-Rescue Skin Complex" som bland annat består av gurkmeja och reishi(?)svamp. I ingredienslistan återfinns även aloe vera, squalane samt endel oljor och blomextrakt (solros, kamomill etc).






















































Förpackningen ser nästan lite medicinsk ut men fungerar bra. Krämen som kommer ut matchar beskrivningen "light lotion" ypperligt. Denna lotionliknande kräm - som jag ändå uppfattar som tjockare än ren lotion - är dryg och luktar gott. Lite mandelaktigt och medicinskt.

Krämen gör sitt jobb SÅ bra. Jag som har torr hy behöver inte mer kräm än vanligt och den riktigt sugs in av huden som lämnas återfuktad, len och mjuk. En perfekt bas för make up! Jag tycker till och med att min foundation applicerats mycket bättre med Calming Moisture som underlag. Det är en riktig 24-timmarskräm som kan användas som dag- eller nattkräm.

Jag som innan använt mycket oljor i ansiktet, är helt extatisk över hur CV Skinlabs Calming Moisture liksom går in i min hy och gör den elastisk och mjuk. Det är en galet skön känsla!

Lyster... Njaa, inte som att ansiktet skiner direkt men huden är ändå inte tråkig. Så lite lyster tror jag nog jag fått, men bara sådär fint och friskt som typ inte syns om en har smink ovanpå.

Det enda lilla negativa jag har att säga om den här fantastiska krämen är väl priset. £52 får en punga ut för 60ml. Klart värt det men ändå svider det lite lite i min plånbok. Jag köpte den hos Love Lula och har inte sett den på några andra europeiska webbshoppar.

Betyg: 5 av 5! Köpa igen? Garanterat. En sån där kräm en vill ha hemma om diverse katastrofer skulle inträffa (rödhet, eksem, solbränna, u name it).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar