tisdag 11 november 2014

YSL Volupté Sheer Candy i 04 Succulent Pomegranate

Det här är en av mina favoritprodukter till läpparna (jag är en läpproduktsgalning om det inte märkts?) Men på grund av det något höga priset äger jag faktiskt bara en färg, men vilken färg!

Volupté Sheer Candy beskrivs som ett färgat läppbalsam som ger glans och fyllighet. Beroende på färg har glansen olika smaker, smaken kan jag inte uttala mig om men det doftar heeeeelt underbart.





































Jaa vad ska jag ens säga? Hylsan är tung och andas lyx. Jag älskar den! Den gör halva upplevelsen. För att använda Volupté Sheer Candy är verkligen en lyxig upplevelse. Stiftet glider på som SMÖR på läpparna och ger transparent färg och glans.



Jag tänkte skriva att läpparna kan vara torra när en applicerar stiftet, det gööör inget. Men så hände det sig att mina läppar var just extremt torra när jag applicerade det nu, och jag ser att lite färg fastnat i en flaga på läpparna och att applikationen är lite ojämn (den är aldrig det annars!), så ett läppbalsam en stund innan är nog bra. Själva formulan känns dock väldigt återfuktande och vårdande. Den håller länge och när glansen går bort (typ när jag äter/dricker) stannar ett stain i samma färg kvar på läpparna. 



Det är ju typiskt att jag varit slarvig i applikationen på min ena amorbåge men jaja! Snyggt är det iallfall. 

355kr får en punga ut för den här godingen. Jag köpte mitt utomlands i taxfree vilket är lite billigare. Det finns ett stort utbud av fiinfina färger och jag är sugen på fler.

Betyg: 5 av 5! En av mina favvostift/glans som passar lika bra på sommaren som på vintern. Köpa igen? JA, det här är nog faktiskt mitt andra av den här färgen och fler färger vill jag ha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar