måndag 10 november 2014

Neal's Yard Remedies Lengthening Mascara

Den här mascaran var jag nyfiken på ett bra tag innan jag köpte den på Eteritique. Det som utlovas är att den ska förlänga fransarna med upp till 85% samt vårda, nära och skydda dem.


Borsten är av gummi (yay) och enkel att måla med. Mascaran känns rätt blöt och det blir till att jobba ett bra tag med den innan en får resultat. Det är en bra vardagsmascara men inga under sker med längden. 85%???? Pfft snarare 5% om ens det... Lengthening Mascara är en definierande och lite volymgivande mascara, men förlängande är inget jag skulle kalla den. Något annat som är lite störande är att mascaran inte böjer upp fransarna för ett öre. Men det fungerar inte heller att använda fransböjare innan för mascaran böjer då ner fransarna till att vara raka en sekund senare.




Priset ligger på 219kr vilket jag tycker är heeelt ok. Mascaran fäller knappt något under dagen och sitter på plats bra och länge. Den är enkel att tvätta bort med vatten (på gott och ont...)


Vänster - Neals Yard Remedies. Höger - Bare Minerals. Gaanska stor skillnad va?

En dag hade jag mascaran på mig och fick en hostattack på tunnelbanan så att ögonen tårades. Mascaran rann då in i mina ögon, detta gjorde väldigt ont och jag kunde inte se. Fick be någon om servett så jag kunde torka mig och efteråt var jag svartrandig i hela ansiktet. Det här har inte hänt ofta men regnar det ute tenderar jag att sträcka mig efter en annan mascara...

Betyg: 3 av 5. En okej vardagsmaskara som inte är vattensäker på något sätt. Köpa igen? Nej tror inte det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar